Autot

Asiallinen keskustelu pelaamiseen liittymättömistä aiheista.

ViestiKirjoittaja Chrisle » Ti Helmi 20, 2007 11:34 pm

Luulisi että se on sanomattakin selvää että bensarahat maksetaan. Ihme käytöstapoja on kyllä liikkeellä ellei se ole itsestäänselvyys.
"Tyger! Tyger! burning bright
In the forests of the night,
What immortal hand or eye
Could frame thy fearful symmetry?"

W. Blake
Chrisle
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Flencer » Ti Helmi 20, 2007 11:48 pm

"Luvanvarainen henkilöliikenne
5 § (11.12.2002/1092)
Liikennelupa

Henkilöiden kuljettaminen tiellä autolla korvausta vastaan on ilman liikennelupaa kielletty lukuun ottamatta 6 §:ssä mainittuja kuljetuksia.

Korvausta vastaan tapahtuvaksi ei katsota yhden tai useamman matkustajan kuljettamista henkilöautolla vuorotteluperiaatetta noudattaen."

Joten muistakaapas, lapsukaiset, että jos joku ystävänne tahi tuttavanne pyytää rahaa vuorotteluperiaatteettomasta autokyydistä, voitte usuttaa poliisit hänen kimppuunsa.
HS: Lojalisteiksi kutsutaan protestantteja, jotka kannattavat Britannian kuulumista Pohjois-Irlantiin.
Flencer

ViestiKirjoittaja Turkoosikani » Ke Helmi 21, 2007 12:36 am

Chrisle kirjoitti:Luulisi että se on sanomattakin selvää että bensarahat maksetaan. Ihme käytöstapoja on kyllä liikkeellä ellei se ole itsestäänselvyys.

Kyllä minun kaveripiirissä kyyditään ihan ilman rahojakin. Varsinkin sellaisia joilla auto löytyy. En minä ainakaan keneltäkään kaverilta ole bensarahaa pyytänyt, ellei nyt jostain pidemmistä matkoista puhuta. Ja itse makselen lähinnä silloin jos on tuota pidempää matkaa tai sitten jos soitan kello 3.20 jotain kaveria hakemaan.
Wannabe-pelisuunnittelijan leima.
Turkoosikani

ViestiKirjoittaja Chrisle » Ke Helmi 21, 2007 1:20 am

No, eri piireissä on näemmä eri tavat. Omassa piirissäni yleensä lyhyet matkat hoidetaan jollain vastapalveluksella, ja pitemmillä (esim. larpit) yleensä matkaan menneet kustannukset on korvattu rahallisesti.
Minusta tuntuisi vähän oudolta pyytää joltakulta kyytiä ilman vastapalvelusta.
"Tyger! Tyger! burning bright
In the forests of the night,
What immortal hand or eye
Could frame thy fearful symmetry?"

W. Blake
Chrisle
Moderaattori

ViestiKirjoittaja gryptorg » Ke Helmi 21, 2007 12:15 pm

Ei meilläkään kyllä bensarahoista puhuta muuta kuin niiden ihmisten kanssa joilla ei ole paljoa rahaa. En itsekkään olisi aina bensarahaa karhuamassa, sillä kokisin itseni mul*uksi.
gryptorg

ViestiKirjoittaja Kain The Ancient » Pe Helmi 23, 2007 9:08 pm

Itse maksan aina kyydeistä ja ihmiset maksaa kyllä minulle yleensä takaisin, tavalla tai toisella... :wink: Itse en ala niistä muistuttamaan tai niitä kinuamaan, kyllä sitä sen verran jokaisella pitäs olla käytännönjärkeä tai miksi sitä haluaakaan kutsua.

Se on yleensä kyllä aika vaikeaa saada se maksu tehtyä, kun ainakin täällä päin se menee aina, että "voi en minä... ei... pidä ei sinä, en minä..." mutta kymmenen minuutin tyrkyttämisen jälkeen ne kuitenkin aina sitten otetaan hyvillä mielin, jahka ensin on jalosti kieltäydytty (itsekin harrastan)
Järjen jättämä jättää jälkiä.
Kain The Ancient

ViestiKirjoittaja Grindwyn » Ke Helmi 28, 2007 1:53 pm

gryptorg kirjoitti:Ei meilläkään kyllä bensarahoista puhuta muuta kuin niiden ihmisten kanssa joilla ei ole paljoa rahaa. En itsekkään olisi aina bensarahaa karhuamassa, sillä kokisin itseni mul*uksi.

Minulla on vähän sama politiikka. Ainoastaan pidemmillä matkoilla koen tuon bensarahasta nillittämisen aiheelliseksi. Jos kaveri pyytää kyytiä bussiasemalta kotia niin sen teen ihan ystävänpalveluksena. Paljon mieluummin jätän rehellisesti ne parit kyyditykset tekemättä kuin teen ne vikisten samalla jostain korvauksista.
Some things have to be believed to be seen.
~ P.S. Osallistu Majatalon piirustus- ja kirjoituskilpailuun Omat teokset -osiossa! ~
Grindwyn

ViestiKirjoittaja Moondancer » Ke Helmi 28, 2007 6:28 pm

xD Minulla ei itselläni ole autoa syystä että en sillä saisi ajaakaan ikäni puolesta. x) Syrjäkylällä asun, autolla kouluun tai kylille shoppailemaan. Meillä on kotona melko vanhoja autoja, Toyota ja Fiat. Lisäksi meillä on polkupyöriä, potkukelkkoja, moottorikelkka, ja muutama traktori.

Kortin hankin heti kun ikä riittää, porukat toivottavasti kustantaa auton. x)
Juonut kaksi pulloa kirkasta puoleen mieheen.
Moondancer

uusi yritys + eeeediting

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Marras 06, 2007 2:34 pm

Jep, eli olikin tällainen ketju jo perustettu. Väsynyt olin, eli ei tullut mieleen sen enempää syväluodata. Vanhaa ketjua kehoteltiin herättelemään, eli tässäpä tämä sitten.
Ihan sen takia tuli tämä mieleen, koska jouduin äsken olosuhteiden pakosta vaihtamaan auton. Vanha rassi ei mennyt katsastuksesta läpi, eli piti hommata uusi tilalle, sillä korjauskulut olisivat olleet saman hintaiset, kuin auto itse. Ja auton hinta oli 800 egee. Nyt kun ajattelee, niin uusi auto maksoi 4500 euroa, eli ei siinä sittenkään oikein säästänyt Confused

Vanha auto oli siis tällainen:
Mazda 626 2.0 GLX, 1990.
-hinta 800 egeä
-n. 115 hevosvoimaa
-Sähkölasit, sähköpeilit, vakionopeuden säädin, ohjaustehostin yms.
-Viat: Etuvalo sammunut, vilkku nyki, kumpikin etuiskari paskana, pohja ruosteessa, toinen takajarru heikko, raadio rikki, puhaltimet rikki, moottorin jäähdytin rikki yms...

Uusi auto:
Ford Mondeo 1.8i GLX, 1996
-hinta 4500 egee
-115 hevosvoimaa
-Sähkölasit, sähköpeilit, turvatyynyt, ABS, sähkösäätöinen kuskin penkki, kattoluukku yms.
-Viat: ei vielä löytynyt. Takuuta löytyy ½ vuotta. Ruosteeton ja ihan super siisti yksilö. Hiukka nykii kaasuttaessa, mutta kuulemma bensassa vähän kosteutta kun seissyt jonkin aikaa. Tulpat karstattomat, eli tankin tyhjenemistä ja tankkaamista odotellessa. Ostohetkellä autoliikkeestä oli muuten tankki miltei puolillaan bensaa, eli sai ajella ½ viikkoa "ilmaiseksi". Käteistä en maksanut senttiäkään, koska vanha auto kävi käsirahaksi. Eli sain auton heti käyttöön, ja maksan ensimmäisen kerran rahaa vasta marraskuun viimeinen päivä. Ja ellei auto miellytä minua, voin vaihtaa sen missä vaiheessa tahansa toiseen. Eli täyden vaihdon takuu. Helkutin hyvä diili mielestäni!
Pitäisi hiukkasen tuota tuunata. Konepeltiä, helmoja ja spoileria olen katsellut, ja voisihan sitä pikkuisen piristääkin

Tuossa lueskelin vanhoja viestejä, eli oletteko itse vaihtanut auton, miksi ja milloin ja mihin :wink:
(Saa nähdä, mitä modet tästä nyt tykkäävät, kun tulee tuplapostailtua samankaltaista viestiä toiseen triidiin, mutta kai parin päivän bännit siinä menee, kun töissä on :wink: )

Niin ja kyllähän autoilu saastuttaa yms ja pitäisi käyttää julkista liikennettä, mutta kun se ei oikein toimi, varsinkaan täällä maalla, missä menee bussit keskustaan pari kertaa aamulla ja keskustasta kotiin pari kertaa iltapäivällä, ja kumpikin dösä eriaikaan kuin työt alkaa/loppuu. Ja ei oikein viihdytä moottoritien viertä sotkea fillarilla aamuhämärässä...

Ja tuosta kaupasta. Äärettömän kallis "lähikauppa", jossa ei ole edes kaikkia elintarvikkeita (kaljaa ja tupakkaa ja joku vanha makkara) ei ole on parin kilsan päässä. Lidliin on röyheät 8 kilsaa ja lähimpään seuraavaan (k-market) 9 kilsaa. Siinä sitten saa ihmetellä, kun bussit ei kulje ja pitäisi parinkymmenen koiranruokasäkin, kissansafkapurkkeja, kissanruokaa, omaa ruokaa, vessapaperit, kaljaa ja muuta roinaa raahata kotiin. Kävellen? Ei kovin helpolla. Fillarilla, ei kovin helpolla... Enkä viitsi kymmentä kauppareissua mennä tekemään joka päivä kävellen, kun siellä töissäkin pitää käydä joskus ;) Ja ruumiillista työtä tekevänä ei oikein heti työpäivän jälkeen inspaa kävellä reilut kymmenen kilsaa (kaupan kautta) kotiin maantien viertä, kun autot heittää kuraa niskaan.

Silloin kun asuin kaupungissa, ei autoa ollut. Poistettiin avokin kanssa se käytöstä, koska oli siellä turha. Siellä sentään meni bussit viimeistään puolen tunnin välein, ruhtinaallisesti. Pisin kauppamatka oli viisi kilometriä, lyhin muutaman sadan metriä. Ja bussikorttikin oli. Siellä auto olisi ollut täysin turha rahasyöppö vakuutuksineen, mutta täällä maalla "pakko". Ja muutenkin, jos tulee joku onnettomuus elukalle (niitä kun löytyy), miten lähden sitä viikonloppuna viemään päivystykseen viidenkymmenen kilometrin päähän eläinlääkäriin? Bussit ei todellakaan kulje ja taksi tulee kalliiksi, eli onhan se auto täällä syrjässä myös sellainen pieni lisäturva. Saati sitten jos minulle tai avokille tapahtuu jotain, ja tarvitsee lähteä nopeasti lekuriin. Ambulanssit on keksitty, mutta nehän ei elukoita (kai!?!) kuljeta, sitäpaitsi onko kukaan kuullut siitä, miten bulanssit viivästyvät ja eksyvät vaarallisen pitkiä aikoja? Varsinkin täällä, kun terveyskeskuskin menee kiinni 22.00 ja aukeaa seuraavaksi 8.00 ja päivystävään ei ole kuin 60 kilometriä. Ja jos sormensa hiukan satuttaa (murtaa tms) ei taida olla tarvetta ambulanssille, eli auto on ihan kiva, että saa hoitoa eikä tarvitse odotella turhia.

Autojen saastuttaminen on valitettavaa, mutta on kai sekin hilliintynyt. Suomessa kuitenkin on jonkin verran noita pikkuautoja ja kauppakasseja verrattuna jenkkilään (esim). Autoissa on katalysaattorit suuressa osassa, polttoaine on pliisumpaa kun kunnon "ysiysiä" ei myydä juurikaan missään, autokanta uusiutuu kun vanhat romut läpiruostuvat saastuttamasta (mutta en väittänyt, etteikö autonromut saastuttaisi :wink: ).
Ihmetyttää vain se, että näköjään autottomilla on kovin jyrkkä kanta autoilijoihin. Ja sitä en ymmärrä, että Chrislen mielestä autoilu on typerää, koska on itse selviytynyt perähikiällä ilman autoa. No, valitettava totuus on se, että kaikki eivät selviydy, ja ne jotka eivät selviydy eivät varmasti ole huonompia, jos haluavat yksinkertaistaa hieman muuten niin vitun raskasta ja vittumaista elämää sillä, että pääsee paikasta A paikkaan B helpommin kuin apostolin kyydillä. Autoilu on kaupungeissa turhaa, sillä se saastuttaa ja pilaa ilmanlaatua, ruuhkauttaa teitä ja on vaarallista (stressaantuneet kuskit ajelee ihmisten yli). Mutta landella se toimii. Ja yhdyn siihen, että mieluummin posotan autolla jonkun matkan halvemmin ja nopeammin, kuin ekologisesti hitaammin ja kalliimmin julkisella.
Autoilussa on hyvät ja huonot puolensa, ja jokainen autoilkoon tai fillaroikoon ihan oman tuntonsa mukaan.
Sitäpaitsi, autollahan on kiva ajaa :wink: :wink:

--edit--

Niin, ja tuosta vanhasta Mazdasta ja uudesta Mondeosta vielä pientä vertailua, maalipinta.
Mazdassa oli sellainen tumman/viinin punainen, mistä oli lakka rapissut miltei joka paikasta ikävästi pois, sekä pohjapintaa näkyi ikävinä pilkkuina takaluukusta. Ei sitä olisi koneellisesti uskaltanut pestä, tai olisi maalit varisseet kokonaan.
Mondeossa sen sijaan on "kameleontti" väritystä. Pääväri on tumman vihreän/ruskea, mutta eri kulmista siinä näkyy häivähdys sinistä ja lilaa. Eron huomaa varsinkin, kun on ensin auto päivällä kirkkaassa auringonpaisteessa vihreä, ja sitten illalla katuvaloissa niin tumman sininen/lila, että näyttää melkein mustalta :cool:
Neuvo siinä sitten tutulle, minkä väristä autoa etsii, sillä väri saattaa vaihtua myös ihan sitä kiertäessäkin. Takaapäin takaluukku näyttää vihreältä, mutta kierrä sivulle, niin se näyttää ihan tumman siniseltä. Samoin jos olet kyykyssä, ovet näyttävät vihreiltä mutta konepelti tumman lilalta, mutta kun nouset pystyyn, se onkin toisinpäin :wink:
Sitä en kyllä tiedä, onko tuo ihan vakioväritys, vai onko joku sen joskus maalannut.

Harmittaa nyt, kun sai ajaa aluvanteilla jopa + viikon... talviränkylät kun ovat peltirenkulat. Onhan se pieni ero tiputtaa 15-tuumaisista 5-puolaisista aluista 14-tuumaisiin mustiin peltikattiloihin. Pitänee ostaa kesällä 16-tuumaiset, niin sitten saa nuo 15-tuumaiset talvitassuihin :evil:

Höh, kukaan ei ole vastannut vielä tähän. Onko käynyt niin, ettei kellään majatalolaisella ole uutta/vanhaa autoa enää?
saya menjalani kehidupan sebagai ☆Vampir Cyber☆
http://cradleofrabies.blogspot.com/
Thaumiel_Nerub

Re: uusi yritys + eeeediting

ViestiKirjoittaja MadMan » Pe Marras 09, 2007 10:37 am

Thaumiel_Nerub kirjoitti:Harmittaa nyt, kun sai ajaa aluvanteilla jopa + viikon... talviränkylät kun ovat peltirenkulat. Onhan se pieni ero tiputtaa 15-tuumaisista 5-puolaisista aluista 14-tuumaisiin mustiin peltikattiloihin. Pitänee ostaa kesällä 16-tuumaiset, niin sitten saa nuo 15-tuumaiset talvitassuihin :evil:

225/60 R16" V-nopeusluokan M+S renkaat alla kromatuissa aluvanteissa ympärivuoden. Heh. :P Jokasään renkaat rules.
"A tattooed madman, I am hell on wheels"
W.A.S.P - Mean Man
The secret of success is to offend the greatest number of people
MadMan

ViestiKirjoittaja pstj » Ti Marras 13, 2007 2:53 am

Tällä hetkellä käyttöautona
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 -92
automaagivaihteet, sähköikkunat + -kattoluukku, ilmastointi, vakionopeudensäädin

Ollut isäukolla vuodesta -94, eli tutuksi tullut ja varmasti huollettu peli. Nykyään vaimolla työajossa.
Murheiltahan tuon ikäisessä ei voi säästyä, vuoden sisään vaihdettu vesipumppu ja syyläri ja toinen takajarrulevy pitäisi hetimiten uusia... Pakoputkikin vuotaa...

Eniten kaipaamaan jäänyt
Pontiac Trans Am GTA 5.7 TPI -89
automaagivaihteet, sähköikkunat, sähköpenkit, ilmastointi, vakionopeudensäädin, nahkasisustus

Oli aivan loistava ajoneuvo ja hymy tuli huulille aina kun tallin oven avasi :)
Ei vaan oikein sopinut käyttöautoksi ylläpitokustannusten takia ja luovutti paikkansa "järkevälle" pick-upille (Ford F150 Lariant 5.2 -82), koska vaihdossakin sai niin mukavan paljon sitä kuuluisaa keräilyharvinaisuutta eli rahaa.

Välissäkin ehtinyt pari autoa olemaan, mutta tuossa nyt nuo tärkeimmät.
Ei se siitä.
pstj

ViestiKirjoittaja Noutaja » Ma Marras 26, 2007 1:26 pm

Aloitin pari viikkoa sitten autokoulun, kortti tulee jossain vaiheessa tammikuuta. Minulla ei ole mitään intressiä autoja kohtaan, mutta ajatuksena oli hankkia oma auto talveksi. Tietenkin tämä sitten jäi, ja lähinnä silloin tällöin tulen vanhempien autolla ajamaan. Pitää sitten kesäksi katsoa, jos jostain löytyy sopivanhintainen hippipaku, jonka voisi ostaa kavereiden kanssa puokkiin.

Mm, bensarahoista. Itselläni on tapana antaa aina pari euroa sillon tällöin, jos on enemmän tullut soiteltua kavereita heittämään paikasta toiseen. Tuskin sitä itse tulee niitä kinuttua paljoakaan, tietysti pidemmiltä matkoilta, mutta pitää toivoa että silloin harvoin kun autolla tulen ajamaan/heittämään kavereita niin joku muistaa pari euroa siitä antaa. =P
Oh tell me where your freedom lies
The streets are fields that never die
Noutaja
Kosminen Seilaaja

ViestiKirjoittaja Tiwaz » Ti Marras 27, 2007 11:10 am

Vastaanpahan nyt joutessani...

Alla oleva rassi on 1.8 Toyota Avensis -03 76 000 ajeltu.

Ihan kiva peli, ei siinä mitään, kaikkea kivaa sähköllä toimivaa. Nyt tosin pitää selvitä julkisella tänään ja huomenna kun jarrupalat menee vaihtoon.

Ovat muuten nykyiset muovipuskuritkin järeää tavaraa. Parempi puolisko päivänä muutamana peruutti hädissään vanhan asunnon parkkipaikalla Nissan Micran kylkeen. Ilmeisesti kiitettävällä vauhdilla kun kylki oli miehekkäästi sisässä.

Puskurissa pari naarmua.

Just kun olis alkanut bonukset juosta...
Tiwaz

ViestiKirjoittaja Gauldorier » Pe Marras 30, 2007 4:41 pm

Ajelen Peugeot 406:lla vm-03 1.8i ltr koneella varustettu.ajettu n. 93500km. Hinta oli huimat 12500 mutta mitäs minä siitä...työssä käyvä ihminen. :cool:
`Ah... Bright moonlight,night after night, it caress my sadness.`
Gauldorier

ViestiKirjoittaja Kingmaker » Pe Marras 30, 2007 5:09 pm

Viime kesänä hankittu:
1978 Land Rover LB 2.6D (Siis pitkän akselivälin Defender, kuten mallinimi nykyään kuuluu). Ei ruostetta, loikkari ja lukko toimii, asennettuina 2 tonnin vinssi ja 125A hitsausagregaatti. Sain sen vaihdossa edelliseen tietokoneeseeni, eli arvo noin 200€.

Yhtä ympäristöystävällinen kuin Exxon Valdez, yhtä käytännöllinen kuin moottoroitu yksipyöräinen ja yhtä mukavaa ja halpaa, kuin hammaslääkärikäynti Viipurissa.

Jää tarpeettomaksi ensi syksynä, kun tie mökille viimeinkin saadaan valmiiksi ja voin ryhtyä ajelemaan sitä Cliollani. Sen jälkeen myynnissä. Joten tarjouksia otetaan vastaan.

Jos tarjouksia ei löydy ennen 2009 kevättä, minä ajan sen mökkini pöpelikköön ja rupean kutsumaan sitä puutarhavajaksi. Meinaan hävitysmaksu on enemmän, kuin auton arvo.
"Now, don't you worry. The saucers are up there. The graveyard is out there. But I'll be locked up safely in there."
Kingmaker

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Joulu 01, 2007 6:08 pm

Kingmaker kirjoitti:Jos tarjouksia ei löydy ennen 2009 kevättä, minä ajan sen mökkini pöpelikköön ja rupean kutsumaan sitä puutarhavajaksi. Meinaan hävitysmaksu on enemmän, kuin auton arvo.

REPS :cool:
saya menjalani kehidupan sebagai ☆Vampir Cyber☆
http://cradleofrabies.blogspot.com/
Thaumiel_Nerub

ViestiKirjoittaja Vahvajousi » Ma Joulu 03, 2007 10:34 am

Viime viikon torstaina/perjantaina ostin hankalien työmatkojen takia ihkaekan autoni (olen siis 33-v ja mulla on ollut 18-v lähtien ajokortti). Tähän asti olen pärjännyt mainiosti polkypyörällä ja paikallisbusseilla (harvoin, en tykkää). Auto on jotain +300tkm ajettu Toyota Corolla farmarimalli vuodelta 1992 tai 1993, en muista ihan tarkkaan. :D Tarkoitus oli hankkia hintaluokassa 2000-3000€ mahdollisimman luotettava ja konstailematon arkikärry ja mahdollisimman pienellä moottorilla, jotta saastuttaisi mahdollisimman vähän. Tuossahan on 1,3L ruiskukone kumminkin, liekö jopa 16 venttiilinen, joten ehkä ei niitä ihan saastuttavimpia autoja ole, kun moottoritekniikkakaan ei ole ihan jossain 1920-luvun tasolla, kuten esim. ruohonleikkureissa.

Mä pidän autoa lähinnä riesana ja välttämättömänä pahana. Työmatkoihin menisi Tampereen sisällä yli tunti suuntaansa bussilla, toiseen paikkaan noin 10,5km, toiseen pari kilsaa enemmän, joten ei viitti joka päivä pyöräilläkään, vars. kun töissä ei saa olla hikisenä. Lisäksi työajat ovat myöhemmin iltaa ja yötä, jolloin eivät edes bussit kulje, joten vaihtoehtoja ei nyt paljoa ollut. Mutta ei sillä, kyllä tolla ajelee. Kaikki autossa toimii ja moottori vastaa hanakasti kaasuun. Mun mittakaavalla esim. Corolla pienimmällä 1,3L tai Avensis 1,6L koneella liikahtaa erittäin sähäkästi. En tod. kaipaa mitään (vielä paljon noita pienempiä moottoreita enemmän) saastuttavaa isomoottorista möhköä.
Vahvajousi

ViestiKirjoittaja Flencer » Su Joulu 23, 2007 2:27 am

Tällä hetkellä alta löytyy kolho '85 Volvo 240. Järkyttävä järkäle, läpimätä ja luultavasti tuottaa noin 10% Suomen vuotuisista saastepäästöistä. Korikorjaukset on hoidettu asiantuntevasti kitillä, pellinpaloilla, teipillä ja alustamassalla, jarrut puoltavat, kytkin luistaa ja takana on pakettiauton renkaat.

Katsastuskonttorin mielestä auto oli virheettömässä kunnossa...
HS: Lojalisteiksi kutsutaan protestantteja, jotka kannattavat Britannian kuulumista Pohjois-Irlantiin.
Flencer

ViestiKirjoittaja Vahvajousi » Su Joulu 23, 2007 2:54 pm

Flencer kirjoitti:Katsastuskonttorin mielestä auto oli virheettömässä kunnossa...

Siis kuinka löysästi Suomessa nykyään autoja katsastetaan?!? :shock:
Vahvajousi

ViestiKirjoittaja Flencer » Su Joulu 23, 2007 7:19 pm

Vahvajousi kirjoitti:Siis kuinka löysästi Suomessa nykyään autoja katsastetaan?!? :shock:

Tuo on vaan osoitus siitä, että aivan kaikkea ei pitäisi yksityistää ja kilpailuttaa. Aikaisempana vuonna toinen auto meni samassa konttorissa leimalle, vaikka sen pohjassa oli reikä, josta pystyi työntämään kätensä auton sisään. Oikeasti. Ja kyseessähän ei ole mikään Reijjon Auto Paja - Katsastukset Kilohinnoin -putiikki, vaan valtakunnallisen ketjun osa.
Flencer

EdellinenSeuraava

Paluu Muu keskustelu