Ehkä olemattomuus on kaikkein lähimpänä täydellisyyttä kun ainakaan omasta näkökulmastani ei täydellisyyttä voi määritellä vain yhdestä näkökulmasta, vaan kaikista mahdollisista näkökulmista.
Mielestäni täydellistä on silloin kuin itse on tyytyväinen kaikkeen. Mitään ei puutu, eikä mitään muuta tarvitse.
Joskus on sellainen tunne että on täydellisen tyytyväinen kaikkeen. Tuntuu lähinnä nousuhumalalta, mutta valitettavasti se ei koskaan kestä montaakaan minuuttia.
Onnellisuudella ja täydellisyydellä on lienee jotain yhteistä. Löytääkö ihminen todellisen onnen täydellisyydestä? Onko täydellisyydessä tunnetiloja? Jos täydellisyydessä ei ole tunnetiloja niin mistä tietää olevansa täydellisyydessä? (tämä siis jos se on ihmisen elämässä mahdollista) Jos todellisen onnen löytää täydellisyydestä, niin mitenkä käy silloin jos täydellisyys ei kestäkkään? Alkaako menneisyyden kaipuu ja inho vähemmän onnellista arkea kohtaan? Tuleeko ihmisestä jälleen kerran katkera masentunut vai haluaako hän päästä hinnalla millä hyvänsä takaisin tuohon täydellisyyden tilaan?

Jos minua ei olisi, maailma ei olisi täydellinen.
Jos vain minä olisin maailma olisi silloin vain yhden ihmisen päässä täydellisyydestä
Asmodeus kirjoitti:Onnellisuudella ja täydellisyydellä ei sinäänsä ole paljoakaan yhteistä, sillä minun täydellisyydessä sinä et voi tuntea tunteita, koska et ole olemassa.
Asmodeus kirjoitti:Niin, mutta jäisihän silloin universumi olemaan. Ja kenties muiden maailmojen olennut/alku ameebat jäisivät kärsimään.

Asmodeus kirjoitti:Onko kuollut ihminen sinun mielestäsi olemassa?
Ei. Ehkä ruumis, sen pienen hetken.
Mielestäni pyritty täydellisyys ei ole niin mukavaa kuin sponttaanisti saavutettu täydellisyys.
2Xhuippu hyvä

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä