Hong Kong action

Asiallinen keskustelu pelaamiseen liittymättömistä aiheista.

Hong Kong action

ViestiKirjoittaja Piikki » Ti Maalis 23, 2004 3:43 pm

Onko täällä HK action faneja ?

Itse pidän paljon HK leffoista, mutta en kuitenkaan ole varsinainen 'friikki'. Jos löytyy faneja niin kertokaapa jotain kivoja leffoja mitä kannattaisi katsoa.

Oletteko pelanneet Feng Shui RPG:tä ? Peli joka perustuu HK actionin eri genreille, fantastinen peli, ei tosikoille.

Itse omistan pelin ja suurimman osan suomesta löytyvistä lisäosista, haluaisin pelata peliä useamminkin, mutta siihen tarvitaan mielestäni vähän isompi porukka (ja sitä kautta isompi soppa) kuin joihinkin muihin peleihin, ja yleensä ihmiset joilla ei ole kiinnostusta toiminta leffoihin, huomaavat ettei heillä ole kiinnostusta tähän peliinkään. Harmillista.
Piikki

ViestiKirjoittaja ropeltaja » Ti Maalis 23, 2004 6:32 pm

Feng shui on ihan loistava, täytyy sanoa. Itse olen pelaillut sitä yhden kampanjan +joidenkin epämääräisten pelikertojen verran. Johtanutkin olen sitä kerran ja kyllä siitä jäi todella positiivinen kuva noista leffoistakin (vaikken yhtään ole varsinaisesti nähnyt).
"I know the human being and fish can coexist peacefully." —George W. Bush, Saginaw, Mich., Sept. 29, 2000
ropeltaja

ViestiKirjoittaja Sope » Ti Maalis 23, 2004 7:28 pm

No minä olen jollakin tavalla Hong Kong-leffojen fani. Yleensäkin ottaen minulla on periaatteena se, että se missä on Jet Li, John Woo tai Chow Yun Fat mainittu kannessa ja se on tehty Hong Kongissa on ainakin katsomisen arvoinen.

Suositteluja: God of Gamblers, Better Tomorrow I&II(&III),The Killer(John Woon), Once upon a time in China I&II, Bullet in the Head tulevat ainakin näin aluksi mieleen.
Sope

ViestiKirjoittaja MC Tuska » Ti Maalis 23, 2004 7:35 pm

En ole hirveästi Hong Kong-leffoja tillotellut, paitsi muutaman Jet Lin leffan. Ihan mukavaa katsottavaahan nuo ovat. Pitää varmaan metsästää nuo Sopen mainitsemat ja katsoa.
MC Tuska

ViestiKirjoittaja Yzneftamz » Ti Maalis 23, 2004 8:37 pm

Kaikki leffat joihin liittyy kamppailulajeja, pitää katsoa. Olkoonpa sitten HK:ssa tai muualla tehtyjä. Tosin HK -leffat tuntuvat usein olevan ainakin jossain määrin parempia kuin samojen tyyppien myöhemmät, Hollywood-tuotantoiset elokuvat. Älkääkä luulko, että tietäisin niistä itse asiassa kovikaan paljon, tutustunut lähinnä Jackie Chanin leffoihin.
"Why should the world exist without me? It's not fair!" --Kuja, Final Fantasy IX
Yzneftamz
Red Mage

ViestiKirjoittaja Piikki » Ke Maalis 24, 2004 9:52 am

Minkäslainen / keitä esiintyy tuossa bullet in head elokuvassa ?
Piikki

ViestiKirjoittaja Sope » Ke Maalis 24, 2004 11:23 am

Eipä noista kolmesta pääosan esittäjästä taida olla kuuluisa kuin tuo Tony Leung, mutta ohjaaja on John Woo.
Sope

ViestiKirjoittaja Gail » To Maalis 25, 2004 5:16 pm

empä tiedä. olen nähnyt pari kyseistä elokuvaa, mutta ne olivat TODELLA huonoja.
-kipu on kivaa-
-vahvat voittaa-
-hikeä, ei kyyneleitä-
Gail

ViestiKirjoittaja Mysfi » Pe Maalis 26, 2004 8:39 am

Juurikin tuli mieleen paras honkkarileffa minkä olen nähnyt - niitä tosin ei ole paljoa. Drunken Master II on vaan niin oiva elokuva että oksat pois. Jackie Chan riehuu kuin tautinen, välillä selvinpäin ja vällillä ei. Mutta elokuva toimii. Varsinkin Herra Potku (se joka käyttää jalkojaan ahkerasti) on hieno setä :)
kaikki te ystävät harvat ja hyvät, tulkaa kotiin

Agricola Jugend
Mysfi
Äijä

ViestiKirjoittaja Piikki » Pe Maalis 26, 2004 9:52 am

DM II on kyllä hienoimpia HK elokuvia mitä olen nähnyt. Se pääpahis, eli Hra. Potku on Jackien reallife henkivartia, korvasi alkuperäisen näyttelijän kun ohjaaja huomasi että tämä on paljon parempi ;)
Piikki

ViestiKirjoittaja Piikki » Pe Touko 07, 2004 12:31 pm

Palatakseni jälleen erääseen suosikki aiheeseeni....

Olen siis aloittanut Feng Shui kampanjan pitämisen ja lisä pelaajat olisivat tervetulleita, joka pelikerralle osallistuminen ei ole välttämätöntä, mutta soisin että pelaajilta löytyy kiinnostusta HK toimintaelokuviin, tai ainakin toimintaelokuviin. Kampanja on jatkuva, ja sitä on tarkoitus pelata vaihtelevalla kokoonpanolla hyvinkin pitkään. Pelit tapahtuvat Helsingin kannelmäessä.

Jos kiinnostusta on, niin vastatkaa tähän tai pistäkää privaattina.
Piikki

ViestiKirjoittaja gryptorg » Pe Touko 07, 2004 12:39 pm

Onhan niitä tullut katsottua ja rakkaimpia on Kotkanvarjo, Kotkankynnet, Jumalten Aseet, Kultainen Lohikäärme, Ninja lohikäärmeen poika. Kai ne ovat HK actionia?...
gryptorg

ViestiKirjoittaja Piikki » Pe Touko 07, 2004 1:55 pm

Kyllähän ne, sekä kung-fu, että räiskintä pätkiä löytyy. Kotkankynnet on muistaakseni Drunken master 1, eikös siinä ole drunken boxingia ? Siis se seitsemän kännistä jumalaa tyyli.
Piikki

ViestiKirjoittaja gryptorg » Pe Touko 07, 2004 2:02 pm

Kyllä siitä se nerokas tyyli löytyy, jota ei muuten kannata kaupungilla kokeilla sillä uskottavuus ongelmiin saataa törmätä :grin:
Se oli kanssa hyvä se missä on Jackie Chan ja merirosvoja...nimeä en saa päähän. Yleisesti ottaen parhaita on ne pätkät jotka sijoittuvat vanhempaan aikaan, nykyaikaan sijoittuvat ovat lähinnä puuduttavaa katsottavaa.
gryptorg

ViestiKirjoittaja Piikki » Pe Touko 07, 2004 2:06 pm

Kannattaa etsiä käsiin tuo edellä mainittu Drunken Master 2 se on vielä parempi.

Ja siis drunken boxinghan on ihan oikea kung-fu tyyli, sitä opetetaan suomessakin. Siinä tosin ei ole tarkoitus juoda viinaa, vaan näytellä humalaista, jotta vastustaja ei nimenomaan ottaisi sinua vakavasti. Kyseinen tyyli on suhteellisen vaativa, ja tuskin onnistuisi minkäänlaisessa humalassa. Tietysti Feng Shui pelissä kyseinen tyyli toimii paremmin mitä pahemmassa kännissä hahmo on :)
Piikki

ViestiKirjoittaja gryptorg » Pe Touko 07, 2004 2:15 pm

Kaikki mikä saa vastustajan aliarvioimaan sinut on hyväksi ja olen huomannut että tarpeeksi känninen ihminen jätetään monesti rauhaan :)
gryptorg

ViestiKirjoittaja Vemb » La Touko 08, 2004 10:16 am

gryptorg kirjoitti:Kaikki mikä saa vastustajan aliarvioimaan sinut on hyväksi

Totta... Olen itsekin käyttänyt tätä näyttelemällä erittäin väsynyttä juuri ennen shakkipeliä...
Puujalkavitsien kertojat joutaisivat jalkapuuhun.
Vemb
Admin

ViestiKirjoittaja Piikki » Ma Touko 10, 2004 10:29 am

Ehkä sinun pitäisi koittaa 'Drunken Chess' -nimistä peli tyyliä :twisted: .
Piikki

ViestiKirjoittaja Vieras » To Touko 13, 2004 1:25 am

parhaita ohjaajia ja elokuvia (jotka nyt tulevat mieleen. en jaksa pistää alkuperäisiä nimiä..) ovat tietysti...

john woo: a better tomorrow, a better tomorrow 2, bullet in the head, the killer, hard boiled...

ringo lam: city on fire, prison on fire, prison on fire 2, full contact, full alert, school on fire...

johnnie to: mission, running out of time, running out of time 2, fulltime killer...

ohjaajista john woo on ehdoton räimäysaelokuvien "isä" ja ykkönen ja tulee varmaan aina tai ainakin pitkään olemaan, ringo lam kakkonen ja johnnie to on sitten vähän niin ja näin.. ton jotkut elokuvat on hyviä mutta jotkut taas aika surkeita. elokuvat on aika kovaa aseilla jakamista ja muutenkin väkivaltaisia (k18 ja useat on ollut ennenmuinoin bannittu suomesta) mutta monissa on kuitenkin loistavaa draamaakin.. kuten a better tomorrowit, the killer ja bullet in the head. jos pitäisi nyt vaikka parhaat kolme elokuvaa valita niin ehkäpä: bullet in the head, the killer ja ummhh..

parhaita ja pitämiäni näyttelijöitä ovat tietysti: chow yun-fat, leslie cheung, tony leung chiu wai, danny lee, philip kwok, lung ti...

jos nyt kiinnostaa elokuva mitä voi katsoa aivot nollilla ja missä jaetaan mielin määrin kannattaa ehdottomasti aluksi katsoa: hard boiled.

jos taas haluaa hyvää draamaa ja siinä sivussa loistavaa toimintaa kannattaa aluksi katsoa: bullet in the head(!), the killer(!), tai a better tomorrow.

yleensä ihmisillä on joitakin ennakkoluuloja vaikkapa woon leffoja kohtaan kun kannessa on mies haulikon ja konepistoolin kanssa verinen lappu otsassa ja alareunassa kiiltää k18 leima. woon elokuvat ovat oikeasti aivan uskomattoman hyviä eivätkä vain minun mielestäni.. minua ärsyttää se että woon honkkarit ovat uskomattomia mutta melkein kukaan niistä ei kuitenkaan tiedä oikeastaan mitään koska eivät ole hollywoodissa tehtyjä. tietysti kaikki hollywoodissa tehdyt woo apinoinnit ynnä muut tiedetään...

woon elokuvien tekoon ei ole poltettu paljoa rahaa mutta taitoa ja tunnetta sitten todella paljon.

tarantino sai muuten idean tehdä reservoir dogsin katsottuaan ringo lamin city on firen...

vielä loppuun varoitus. kannattaa välttää (ainakin aluksi) john woon elokuvaa once a thief. elokuva on tehty väkisin "väkivallattomaksi kokoperheen elokuvaksi" ("vain" k16) ja typerän koomiseksi koska edellisen "yliväkivaltaisen" elokuvan takia tuotantoyhtiö joutui rahallisiin vaikeuksiin..
Vieras

ViestiKirjoittaja Piikki » To Touko 13, 2004 10:26 am

On kyllä totta että vaikka Woon elokuvissa on paljon toimintaa ja väkivaltaa, on ne erinomaisia elokuvia muutenkin (käsikirjoitus, juoni, näyttelijät jne.)
Piikki

Seuraava

Paluu Muu keskustelu