Ehdotan "blogit" foorumin perustamista seuraavilla säännöillä:
1) Kuka tahansa voi perustaa ketjun mihin tahansa aiheeseen Kiukkuisen Oravan käsittelemien aiheiden puiteissa
2) Ketjuun saa postittaa vain ketjun perustaja ja ylläpitäjät
3) Jos ketjuun haluaa vastata, vastaukselle pitää perustaa uusi ketju aiheen mukaan johonkin toiseen foorumiin, ei blogit foorumiin
Itse ehdotan tätä siksi, koska mielelläni kertoisin yhtä sun toista 7DS projektin etenemisestä ja vastoinkäymisistä, mutta tämän tyyppinen viestintä on ymmärtääkseni (syystäkin) kielletty projektihautomossa. Lisäksi asiaa huomattavasti selkeyttäisi ketjun luokittelu sellaiseksi ettei siihen odoteta välikomentteja ja keskustelua. Olen harkinnut "[7DS] Blog" ketjun aloittamista projektihautomossa, mutta asiaa mietittyäni olen todennut että sen sijoittaminen sinne herättäisi vain pahaa verta. Projektihautomon asiat kaipaavat huomiota ja niitä tulee suht harvoin, kun taas blogit ovat lähinnä viihdettä ja saattavat päivittyä hyvinkin usein. Blog-tyyppinen viestintä projektihautomossa tappaisi sen alkuperäisen tarkoituksen. Toinen paikka minne voisin kuvitella blogin tunkevani olisi sitten Omat tuotokset osio. Mutta sielläkin viestien pääasiallinen tarkoitus on saada palautetta ja arvioita omista tuotoksista.
Projektien edistymisraportoinnin lisäksi toinen tarkoitus johon uskoisin blogien soveltuvan on kampanjaraportointi. Sitähän on nyt jonkin verran ollut siten, että väliin saa kuka tahansa kommentoida sen kun ehtii. Pelinvetäjää voisi palvella paremmin tuollainen blogityylinen viestintä joissakin tilanteissa. Pelinvetäjä voisi esim. julkaista blogina kampanjan paikallista lehteä tms.
Blogit foorumin sijoittaisin ehkä takahuoneeseen. Lähinnä siksi, koska se on enemmänkin viihdettä kuin keskustelua herättäväksi tarkoitettua tekstiä.