BFG nimiehdotuksia ja yleistä höpinää.

Monipuolisesti keskustelua kortti-, lauta-, miniatyyri- ja seurapeleistä.

BFG nimiehdotuksia ja yleistä höpinää.

ViestiKirjoittaja Noppamaagi » Pe Maalis 14, 2008 1:32 pm

Hei

Minulla on yleisesti sellainen ongelma, että nimien keksiminen tuottaa usein ongelmia. Ei aina, mutta silloin, kun haluaisin nimille vähän muutakin ideaa, kuin Jormaorvokki tai Jomppe. Tiedän kuitenkin, että on lahjakkaita ihmisiä, jotka keksivät nimiä tuosta vaan. Nyt olisi nimimaakareille pikku pähkinä.

Minulla on tuossa kaapissa suurehko eldar laivasto avaruusaluksia. Niille pitäisi tyylikkäät nimet kehittää. Pelissä on yleinen tyyli, että aluksilla on yksilölliset nimet. En kuitenkaan halua mitään itsestäänselvyyksiä, niinkuin Komeetta tai Feenix tai Sunburst tai muuta mageeta. Tai no ehdottakaa ihan mitä haluatte :)

On varmasti ihmisiä, jotka eivät tiedä aihepiiristä, mutta nimet tulevat helposti. Pikkuisen siis taustaa. BFG on peli, joka sijoittuu Warhammer 40k maailmaan, mutta sillä erolla, että tämä pelikin on oikeasti hyvä ;) Rotuja on tietenkin paljon, niinkuin avaruusfantasiassa kuuluukin olla. Örkkejä, ihmisiä, kääpiöitä (on vaikka päämaja kieltää), puolituisia, haltioita, tylyhaltioita, kammottavia alienhirviöitä jne.

Itse tuosta nimeämisestä. Avaruusalusten alustaan liimataan yleensä tyylikäs nimilappu, josta kaikki voivat lukea... "Ooh, mahtavaa Fist of Emperor" tai muuta jännää. Siinä alustassa on tikku, jonka nokassa itse alus keikkuu. Jep. Muille roduille minun on aivan helppo keksiä nimiä, mutta avaruushaltiat suippoine korvineen tuottavat ongelmia ja juuri niitä minulla on ihan alusten ulkonäön perusteella ostettuna. Alukset kiitävät avaruudessa aurinkotuulella huimaa vauhtia ja ampuvat vihollisia päreiksi käsittämättömän tehokkailla viipalointisäteillä ja ylivoimaisen tarkoilla tykeillä. Itse ne eivät kestä osumaa juuri yhtään, mutta onneksi holokilpi hämää vihuja. Ehkä tuossa oli kuvailua rodusta kylliksi. Vielä kuva yhdestä aluksestani ja avaruusasemasta ruokkimaan mielikuvitusta. http://galleria.sotavasara.net/kuva/706/
http://galleria.sotavasara.net/kuva/1632/
Itse nimissä saisi olla jokin yhtenäinen teema. Isoilla aluksilla vahvempi versio ja pienillä pikkupikku versio. Muille roduille tosiaan keksin tuosta vaan vaikka jotain tällaista: Avaruuskääpiöillä; Kuulalaakeri, Siipimutteri, Kierrejousi, Pultti, Vieteri ja lippulaivalla vaikka Äläsvätkytin. Idea on se, että rikotaan angstaus ja kevennetään tunnelmaa, mutta ei vedetä kokonaan läskiksi. Huumoria saa olla, mutta haltiamaisella tavalla :roll: Itse olen pyöritellyt aivossa kalojen, lintujen, vesihyönteisten ja sensellaisten nimiä. Ei ne oikein ole toimineet. Erilaiset myyttiset otukset saattaisivat toimia ehkä. Ei tarvi välttämättä koko laivastolle nimiä keksiä. Ihan muutama ehdotus antamaan suuntaa ja siitä osaan itsekin ehkä jatkaa. Aluksia on siis isoja ja pieniä ja vielä tuo avaruusasema. Yhtenäinen huumorilla höystetty teema, johon ehkä prinssin nahkahousutkin sopivat :) Hänen kimmeltävä auvoisuutensa nahkaprinssi Vinkuli ensimmäinen.

Ei ne nimet välttämättä kelpaa sellaisenaan, mutta asiasta keskustelu saattaa herättää omassakin mielessä uusia ajatuksia.
Muutakin juttua saapi jutella aiheesta.

edit. Muokkasin tekstiä hiukan vähemmän provosoivaksi.
Noppamaagi

ViestiKirjoittaja Veripallo » To Maalis 27, 2008 6:54 pm

Moi. Hienoja aluksia sinulla, avatari näyttää jotenkin tutulta sotavasaran puolelta, mahtaako nimi olla siellä Huru-ukko?

No joo kuitenki, itse jos haluan nimetä mitää haltiaan littyyvää niin otan pohjaksi jonkin yleisen sanan jostain kielestä, usein ruotsi mutta välillä myös suomi ja englanti, ja sitten väsään sen hauskaan Tolkien-tyyliin. Mutta jos haluat antaa konkreettisempia nimiä niin voisin ehdottaa että väsäät ensin jonkun lapsellisen "eldar" kielisen nimen laivallesi ja pistät käännöksen perään, esim. Thonorien, Tear of the Stars taikka Suhndril, Illyanden´s Light, vai meneekö se liian pitkäksi ettei baselle mahu?
Hän on puhunut.
Veripallo

ViestiKirjoittaja Noppamaagi » Pe Maalis 28, 2008 6:24 pm

Joo sama ihminen olen.

Itse en oikein tykkää noista eldar nimistä. Iyayiya on liian vaikea minun ääntää. Siksi ajattelin jotain suomenkielistä tai ehkä englantia tai latinaa. Latina on helppoa, vaikka en sitä osaakkaan :) Mietin, että purjehduksesta ja merirosvouksesta saattaisi jotain ideaa tulla. Eldarithan ovat ihan alunperin avaruuspiraatteja.

Jotain samantyylistä vitsiä voisi vääntää, niinkuin minun Necromundan jengillä. Sieltä löytyy Cisse, Albert, Remu, Kiril, Sammy, Juice, Mauriantero, Ile, jne. Mukavan yhtenäinen teema ja helppo keksiä, eikä ole ihan otsa rypyssä asenteella :)

Hmm. Toimisiko jotkut kasari diskobändit? Sellaista mahdollisimman uncoolia. Mitäs niitä olikaan, kun muistaisi? Tai jotain syntikkamuusikoita. Ei niitä taida olla tarpeeksi tunnettuja riittävän monta. Entä sukkahousuhevi? Eldareillahan on sukkahousut panssarin alla :D Tarkistakaa, ellette usko.

edit. Musta sunnuntai, Rautatytteli, Amppari, Märkä pusu, Myrkky... Jospa suomentelisin hevibändien nimiä mahdollisimman kummallisiksi :)
Noppamaagi

ViestiKirjoittaja Veripallo » Ti Huhti 01, 2008 6:36 pm

hmm teit pulmastasi juuri hankalamman kun sanoit että nimen omaan eldareille on vaikea keksiä alusten nimiä vaikka haluatkin käyttää jotain helposti lausuttavaa ja muistettavaa. No minusta latiinan käyttö kuulostaa ihan hauskalta ja varmaan ihan hyvältä idealta, kyllähän niitä sanakirjoja netistä löytää. Minuun ei "musta sunnuntai" ja "myrkky" oikein iske, mutta kyllä nekin aika henkilökohtaisilta kuulostaa. Tai siis tuskin usealla BFG pelaajalla on sellaiset nimet eldar aluksilla, onhan se kuitenkin aika vähäinen harrastus suomessa sikäli kun minä tiedän.
Hän on puhunut.
Veripallo

ViestiKirjoittaja Noppamaagi » Ke Huhti 02, 2008 4:21 pm

Ne olikin sellaisia heittoja vain. Vitsinä suomensin hevibändien nimiä. En kuitenkaan kauheasti hevistä yleisesti välitä, joten en nuitakaan laita. Pitää vielä miettiä.

edit.

Tuossa voisi olla ehkä ideaa?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_a ... _jumalista
Jos valkkaisi kaikkein vähiten tunnetut noista. Jättäisi Zeukset ja muut rauhaan.

Hmm ehkä gallialaiset jumalnimet olisivat vielä eksoottisempia. Jos vain jostain löytäisi. Tai en tiedä. Ehkä se Teutates viittaisi liikaa Asterixiin :)
Noppamaagi

ViestiKirjoittaja Raaah » Ke Huhti 02, 2008 10:16 pm

Noista ehdotuksista muistui mieleen ajat, kun tahkosimme VGA Planetsia (http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_Planets) kaverin kanssa. Siinä oman muistin helpottamiseksi pyrin nimeämään saman luokan alukset samaan tapaan. Ainakin hyönteisiä, alkoholituotteita, petokaloja, lintuja ja kuninkallisten asusteita olen käyttänyt. Kalakokonaisuudessa rynnäkköalukset taisivat olla petokaloja, pienet alukset pikkukaloja ja rahtialukset valaita... Näppärää, eikös.

No, tämä ei välttämättä auta sinua mitenkään, varsinkin kun jo aloitusviestissäsi pyörittelit samantyylisiäkin ehdotuksia. Mutta sainpahan kerrottua mitä minä olen joskus tehnyt! Ehkä sittenkin kasvi- tai eläinkunta latinankielisine nimineen voisi auttaa sinua. Se ei olisi kieli poskessa, mutta hienoja nimiä voisit saada aluksille.
Raaah

Paluu Strategiapelit ja -pelaaminen