Minulla on yleisesti sellainen ongelma, että nimien keksiminen tuottaa usein ongelmia. Ei aina, mutta silloin, kun haluaisin nimille vähän muutakin ideaa, kuin Jormaorvokki tai Jomppe. Tiedän kuitenkin, että on lahjakkaita ihmisiä, jotka keksivät nimiä tuosta vaan. Nyt olisi nimimaakareille pikku pähkinä.
Minulla on tuossa kaapissa suurehko eldar laivasto avaruusaluksia. Niille pitäisi tyylikkäät nimet kehittää. Pelissä on yleinen tyyli, että aluksilla on yksilölliset nimet. En kuitenkaan halua mitään itsestäänselvyyksiä, niinkuin Komeetta tai Feenix tai Sunburst tai muuta mageeta. Tai no ehdottakaa ihan mitä haluatte
On varmasti ihmisiä, jotka eivät tiedä aihepiiristä, mutta nimet tulevat helposti. Pikkuisen siis taustaa. BFG on peli, joka sijoittuu Warhammer 40k maailmaan, mutta sillä erolla, että tämä pelikin on oikeasti hyvä
Rotuja on tietenkin paljon, niinkuin avaruusfantasiassa kuuluukin olla. Örkkejä, ihmisiä, kääpiöitä (on vaikka päämaja kieltää), puolituisia, haltioita, tylyhaltioita, kammottavia alienhirviöitä jne.
Itse tuosta nimeämisestä. Avaruusalusten alustaan liimataan yleensä tyylikäs nimilappu, josta kaikki voivat lukea... "Ooh, mahtavaa Fist of Emperor" tai muuta jännää. Siinä alustassa on tikku, jonka nokassa itse alus keikkuu. Jep. Muille roduille minun on aivan helppo keksiä nimiä, mutta avaruushaltiat suippoine korvineen tuottavat ongelmia ja juuri niitä minulla on ihan alusten ulkonäön perusteella ostettuna. Alukset kiitävät avaruudessa aurinkotuulella huimaa vauhtia ja ampuvat vihollisia päreiksi käsittämättömän tehokkailla viipalointisäteillä ja ylivoimaisen tarkoilla tykeillä. Itse ne eivät kestä osumaa juuri yhtään, mutta onneksi holokilpi hämää vihuja. Ehkä tuossa oli kuvailua rodusta kylliksi. Vielä kuva yhdestä aluksestani ja avaruusasemasta ruokkimaan mielikuvitusta. http://galleria.sotavasara.net/kuva/706/
http://galleria.sotavasara.net/kuva/1632/
Itse nimissä saisi olla jokin yhtenäinen teema. Isoilla aluksilla vahvempi versio ja pienillä pikkupikku versio. Muille roduille tosiaan keksin tuosta vaan vaikka jotain tällaista: Avaruuskääpiöillä; Kuulalaakeri, Siipimutteri, Kierrejousi, Pultti, Vieteri ja lippulaivalla vaikka Äläsvätkytin. Idea on se, että rikotaan angstaus ja kevennetään tunnelmaa, mutta ei vedetä kokonaan läskiksi. Huumoria saa olla, mutta haltiamaisella tavalla
Itse olen pyöritellyt aivossa kalojen, lintujen, vesihyönteisten ja sensellaisten nimiä. Ei ne oikein ole toimineet. Erilaiset myyttiset otukset saattaisivat toimia ehkä. Ei tarvi välttämättä koko laivastolle nimiä keksiä. Ihan muutama ehdotus antamaan suuntaa ja siitä osaan itsekin ehkä jatkaa. Aluksia on siis isoja ja pieniä ja vielä tuo avaruusasema. Yhtenäinen huumorilla höystetty teema, johon ehkä prinssin nahkahousutkin sopivat
Hänen kimmeltävä auvoisuutensa nahkaprinssi Vinkuli ensimmäinen.
Ei ne nimet välttämättä kelpaa sellaisenaan, mutta asiasta keskustelu saattaa herättää omassakin mielessä uusia ajatuksia.
Muutakin juttua saapi jutella aiheesta.
edit. Muokkasin tekstiä hiukan vähemmän provosoivaksi.
Tarkistakaa, ellette usko.