Ah, tulevaisuus on täällä.
Odotan innolla, koska ensimmäiset vadissa kasvatetut naudanfileet tulevat lähikauppoihin.

Minun mielestäni (huom!) on aivan täysin yhden tekevää, puhutaanko keinotekoisesti luodusta uudesta eliöstä, vai millä termeillä puhutaan. Joka tapauksessa tapahtuneen ymmärtäneenä olen täysin sitä mieltä, että nyt ollaan menossa liian kovaa vauhtia liian pitkälle.
[...]
Mielestäni ihminen yliarvioi itseään asettaessaan itsensä elämän ja kuoleman herraksi, ja sellaiseen asemaan, joka ei paitsi päätä täysin oman lajinsa kehityksestä, vaan myös puuttuu muiden lajien kehitykseen ja omilla tekosillaan dominoi luontoa niin voimakkaasti että muilta eliöiltä, erityisesti eläimiltä mutta osittain myös kasveilta (mikrobeilta tuskin vielä) poistaa luonnolliset kehityksen ja selviämisen mahdollisuudet...
Kenttikuningatar kirjoitti:Opiskelen lukiossa biologiaa, ja kirjoitan sen kuukauden päästä. Olenkin siis lukenut kurssin verran bioteknologiaa ja geenitekniikkaa, ja koko kurssin ajan minua on inhottanut lukemani. Mielestäni bioteknologialla, ja erityisesti geeniteknologialla ja perimää sörkkimällä ihminen yrittää kohottaa itseään luonnon yläpuolelle: päättämään itse esimerkiksi mitkä yksilöt ovat kelpoisia elämään ja mitkä eivät. (Tätä kautta pieni osa minusta vastustaa myös lääketiedettä ja etenkin sen kehittymistä. Mikäli luonto "päättää" että jonkin yksilön on kuoltava, eikä yksilöllä ole tarpeeksi hyvää vastustuskykä luonnostaan, tämä yksilö saakin kuolla. Maailmassa on ihan liikaa ihmisiä jo nyt. Sitäpaitsi evoluution kannalta on ihan sama, selviääkö yksilö enää sen jälkeen kun se ei voi saada jälkeläisiä. Esimerkiksi naisten tulisi kuolla vaihdevuosien jälkeen... )
Mielestäni ihminen yliarvioi itseään asettaessaan itsensä elämän ja kuoleman herraksi, ja sellaiseen asemaan, joka ei paitsi päätä täysin oman lajinsa kehityksestä, vaan myös puuttuu muiden lajien kehitykseen ja omilla tekosillaan dominoi luontoa niin voimakkaasti että muilta eliöiltä, erityisesti eläimiltä mutta osittain myös kasveilta (mikrobeilta tuskin vielä) poistaa luonnolliset kehityksen ja selviämisen mahdollisuudet...
People suck. >_<
ClausMarvin kirjoitti:Kenttikuningatar kirjoitti:Opiskelen lukiossa biologiaa, ja kirjoitan sen kuukauden päästä.
[...]
People suck. >_<
Evoluutio on kiinnostunut elävistä organismeista aivan yhtä paljon kuin painovoima planeettojen kiertoradoista.
[...]
Monimutkaisin taitanee olla rotan sydän joka toimii 40 % teholla aitoon verrattuna. Jotain tämäntyyppistä muistan olleen Tieteen Kuvalehdessä.
Edit: typo

Otus kirjoitti:Nojaa... Jos ne onnistus jotain älykästä elämää kehittämään/löytämään niin se olisi uutinen...
NiTessine kirjoitti:Se on lähempänä kuin uskotkaan!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä