Foorumin jäsenten esittelyt

Oleellisia ohjeita ja sääntöjä, käyttäjien esittäytymisketju ja keskustelua foorumin toiminnasta.

Re: Foorumin jäsenten esittelyt

ViestiKirjoittaja RoleHamster » La Helmi 20, 2010 3:36 am

Tervehdys!

Olen hiljalleen tutustunut foorumin antiin, mutta kun nyt vihdoin löysin "Tärkeää tietää"-osiosta tämän esittelyketjun, ajattelin ilmoittautua läsnäolevaksi. (Jos oikeasti haluatte että tämä huomataan, nimetkää osio vaikka "Tylsää, älä katso tänne" -osioksi. :wink: )

Olen mies parhaassa iässä, roolipelaamisen aloitin ANKHilla 80-luvun lopussa. Sitten suomennettiinkin jo KERP, ja siihen jäin koukkuun, vaikka monenlaisiin sääntö/pöytäpeleihin (en tiedä näistä nimityksistä vaan olen ylpeästi kehityksen kelkasta pudonnut) olenkin tutustunut: Astra, RuneQuest, AD&D, Boot Hill, Cthulhu, Miekka&Magia, D&D, Stormbringer, Shadowrun, Cyberpunk, Twilight 2000, Rolemaster jne. Alan lehtiä olen seurannut lähinnä 90-luvulla, Magusta ja Claymorea.

Maailmana Keski-Maa on minusta vertaansa vailla tunnelmassaan ja uskottavuudessaan (helpottaa pelinjohtajan taustatöitä kun kaikki ovat lukeneet Tolkieninsa), ja säännöissä parasta on joustavuus (esim. jatkoheitot: kaikki on mahdollista) ja kattavuus. Sääntöjä tietysti sovelletaan fiiliksen ja järkiperustelujen mukaan, ei sokeasti.

Olen harras nopanpalvoja: satunnaisuus on minulle tapa välttää ikuisia fantasiagenren kliseitä, ja pelaajatkin tykkäävät kun eivät aavista ennalta kaikkea. Joka tilannetta ei kuitenkaan ratkota vain nopilla, vaan roolipelaamisellakin on roolinsa. Suuret linjat ja koko joukko irrallisia, elävöittäviä yksityiskohtia on toki suunniteltu, mutta sivupolut ja yllätykset ovat aina tervetulleita.

Jokunen vuosi sitten palasin roolipelien maailmaan pitkän tauon jälkeen, mutta se on nyt sitä kerran kuussa tai kahdessa -touhua, eikä tosiaan kolmena iltana viikossa niin kuin teininä. Mutta toisaalta alle 12 tunnin session ei liikkeelle lähdetäkään. Sopiva porukka on minusta kuitenkin tärkeämpi kuin tiivis pelitahti.

Täällä vaikuttaa olevan erittäin kirjallista, ajattelevaa ja luovaa porukkaa, mitä tietysti en edes ihmettele: harrastus rajaa kohderyhmänsä.
RoleHamster

ViestiKirjoittaja vastarannan kiiski » Ma Maalis 01, 2010 1:10 pm

Olen vanhempi ja katkerampi herrasmies valtakunnan entisestä pääkaupungista ja kun ei minulla ole vielä tyttöystävää, on sellainen hakusessa. Ethän ole mustasukkainen ajastani, vaimo haluaa että nukun kotona öisin.

Liian vähän tabletoppeja pelannut, liikaa niistä lukenut ja nyttemin opintielle palannut änkyrä olen. Kaikissa asioissa on puolensa, enkä voi sietää yrityksiä tehdä symbolista väkivaltaa (kts. Pierre Bourdieu) määrittelemällä diskurssin rajoja yksipuolisesti. Teen sitä toki tekopyhänä eväkkäänä itse. Jos havaitsette Turuilla ja toreilla innsmouth lookin, voitte tulla tervehtimään, en pure. Kitani riittää nielaisemaan kokonaisena.

Elämä on liian lyhyt vakavasti otettavaksi, älköön kukaan pahastuko läskiksi lyödystä esittelystä.

edit: etten nyt olisi sitten pelkästään rebel without a cause:
Olen asunut Varsinais-Suomessa koko ikäni, Turussa viimeiset 11 vuotta. Tämä jakso on nyt päättymässä ja paluumuutamme vaimoni kanssa isieni kunnaille Vakka-Suomeen kuluvan kalenterikuukauden aikana. Tutustuin roolipelien ihmeelliseen maailmaan neljännellä luokalla, kun kaverini Juha kertoi saaneensa RuneQuest Deluxe -laatikon, ja että 'Risto' oli pelauttanut RQ:ta ja hän (Juha) halusi myös pelauttaa (oliko verbi silloin 'vetää?' Kaikki imemäni solumyrkkyliuokset ovat tehneet tuhojaan kylliksi, ja tämä tieto on hukattu.) peliä. Muistaakseni selvisimme hahmonluonnista ja vastaan tuli lohikäärme, jonka sorceryä oppinut hahmo tappoi yhdellä loitsulla... Disrupt?

Sittemmin olen päässyt pelaamaan punalaatikkoa, RM 2. edikkaa, Legend of 5 Ringsiä ja viimeisimpänä RM standard systemiä. Hyllylläni on runsaslukuinen joukko säännöstöjä, joita ei koskaan ole pelautettu, mutta ehkä sitten joskus aikataulujen salliessa.... Nyt työn alla on Artesia -kamppiksen alustus.

Kirjoitan tällä hetkellä gradua TuKKKiin aiheenani tilintarkastuksen sääntely: oikeusvertaileva tutkimus, joskin fokus on vähän auki vielä, ja saattapa käydä niin, että käsittelen varojenjakorajoituksia sittenkin. Soft law -normin käyttö suomalaisessa tilintarkastuksen sääntelyssä on kuitenkin sen verran kiinnostava sääntelykeinovalinta lainsäätäjältä, että se ansaitsisi tulla käsitellyksi... Soft law -normi siis tietenkin siinä merkityksessä, että vaikka tilintarkastusvelvollisuus ja sen tarkoitus on säädetty lailla, normin aineellinen sisältö on pitkälti alan keskeisten toimijoiden muodostaman itsesääntelyorgaanin best practices -ohjeistuksen (hyvä tilintarkastustapa) sääntelemä. Kyllä, toinen työn alla oleva tutkintoni on Otm...
Viimeksi muokannut vastarannan kiiski päivämäärä Ma Maalis 01, 2010 1:35 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
vastarannan kiiski

ViestiKirjoittaja toki83 » Ma Maalis 01, 2010 1:32 pm

Tällainen perus Suomalainen mies. Kaljamahainen itsepuolustuslajien harrastaja. 26 vuotta on ikää ja lautapeli harrastusta vasta aloittelemassa kunnolla. Lähinnä tulin tänne kun haen paria lautapeliä ostettaviksi ja toivon alan harrastajien minua kykenevän auttavan tässä suunnattomassa retkessä löytää Hero Quest jostain päin Suomea tai vaikka ulkomailta jos ei muu auta.

Käykää katsomassa kirppis osio! Kiitos! :)
toki83

ViestiKirjoittaja Siika-Mies » La Kesä 12, 2010 8:38 pm

Unohdin esittäytyä eli olen 14v roolipelaaja ja nimimerkki kertokoon sukupuolen. Suunnittelen kaikkea turhaa ja hyödyllistä. Vastuussa isoista projekteista.
Siika-Mies

Edellinen

Paluu Tärkeää tietää