Frost

Tältä alueelta löydät avun pelimaailmasi, larppisi tai muun projektisi suunnitteluun. Kysy tarkkoja kysymyksiä, odota selkeitä vastauksia.

Frost

ViestiKirjoittaja Frozen » Ma Loka 30, 2006 11:12 pm

Tuota tuota...
Meinasin vain jakaa informaatiota omasta roolipelistä jota ollaan kavereiden kanssa vääntämässä. Ihan alkuun pahoittelut siitä ettei mitään painettua sanaa ole jaettavissa sillä homma on vielä alkutekijöissään vaikka pelisysteemi onkin jo versiossa kolme ja maailma jossain 10-20 tienoilla :D
Mainittakoon nyt ensialkuun että pelisysteemi tulee yhdistelemään Deadlandsiä, World of Darknessia ja Cyberpunkkia (ainakin näillä näkymin, todennäköisesti systeemiä hioessa asiat ehtivät vielä muuttua)
Maailma taas... Onkin eri asia.
Maailmana toimii tämä meidän kaikkien rakastama oma Maapallomme, vaikkakin noin 3000 vuotta eteenpäin jolloin eletään hyvinhyvin kylmää jääkautta. Ihmiskunta käy sotaa Frozeneiksi kutsuttua avaruudesta saapunutta valloittajaa vastaan. Ihmisillä on myös liittolaisia mutta niistä lisää myöhemmin.
Tiedoksenne tähän väliin että materiaalia on kyllä TODELLA paljon, mutta niitä pitäisi vielä porukalla iskeä muutaman päivän sisällä lukkoon ja lisää tänne foorumeille tulee silloin.
Maailmasta vielä: maailma yhdistelee siis Postapocalyptista kauhua scifiin ja fantasiaan (kyllä: magiaa tulee olemaan ja se tulee olemaan hyvin suuressa roolissa myös)
Tässä oli teille suomen roolipelaajat hieman (totta, todella vähän :D) esimakua. Lupaan kirjoitella lisää kun systeemi ja maailma alkavat olla hieman enemmän viimeisteltyjä ja kysymyksiin vastaan myös mielelläni.
Niin ja tästä meinattiin tehdä hyvin viimeistelty ja ilmaiseksi jakoonpistettävä. Työtä tehdään suurimmaksi osaksi omaksi huviksemme Lopetan tämän hyvin sekavan viestin tähän. Ja ihmiset! Jos haluatte tietää lisää niin kyselkää! Yritän kirjoitella tänne joka päivä ja informaatiota tulee rutkasti tässä seuraavan viikon sisään! (siis ehkä. Todennäköisesti huomaamme taas ettei systeemi tai maailma toimi ja kaikki menee uusiksi) Ettäpä näin tänään...

Jotenkin tuntui vain siltä että faktaa on pakko saada päästä pois joten kirjoitan sen tänne (käytän englanninkielisiä termejä, koska englanti taipuu mielestäni paremmin ropeihin, sekä itse olen pelannut paljon enemmän englanninkielisiä...)
Eli Attribuutteja tulee olemaan yhdeksän kappaletta:
Strenght (aika itsestään selvä mitä tällä tehdään)
Agility (kyky liikkua, sekä reaktionopeus)
Vigor (kuinka paljon se hahmo loppujenlopuksi kestää?)
Charisma (sosiaalinen vaikuttaminen)
Luck (pelin turhin mutta samalla voimakkain kyky :P)
Perception (kyky havainnoida ympäristöä ja tällä poijjaat ammutaan myös)
Willpower (kyky vastustaa mm. pelkoa ja antaa lisää voimaa magiaan)
Sensitivity (selviää sitten kun kirjoittelen maailmasta tarkemmin, mutta kyky vaikuttaa Gardeniin)
Knowledge (hahmon kirjaviisaus, myös magiapuolustusta)

Hahmonluonti pyörii D&D:stä tutulla hahmoluokkaperiaatteella ja Frostissa näitä hahmoluokkia tulee olemaan 11.

Suuri kysymys on tietenkin se, että miksi tätä oikein tänne kirjoittelen. Ja syitähän on monia:
- Pää täynnä ideoita ja jonnekinhan ne on pakko purkaa
- Palautetta on aina kiva saada
- Ja se tärkein: apu kelpaa. Pääasiallisesti tuo apu teidän osaltanne ilmenn juuri tuona kehittävänä palautteena (kunhan saan kirjoiteltua jotain joka on palautteen arvoista) mutta apua tarvitaan myös muissa osaalueissa eli tarvitaan graafisia suunnittelijoita (hienompi ilmaus piirtäjälle) ja pelitestaajia (kunhan siihen pisteeseen päästään)
Frost is coming...
Frozen
 
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 10:53 pm

ViestiKirjoittaja Mercurian » Ti Loka 31, 2006 1:03 am

Jos aiotte tehdä pelistä muutoin suomenkielisen, käyttäkää myös suomenkielisiä termejä. Hankala sanoa vielä muusta mitään. Palataan asiaan kun tulee jotain konkreettisempaa julki.
Miska Fredman | www.ironspine.com | www.heimot.com | www.lastenroolipeli.com
"Sometimes, you have to roll a hard six."
- Commander William Adama, BSG
Avatar
Mercurian
Kunnia-orava
 
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 3:51 pm
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Frozen » Ti Loka 31, 2006 10:51 am

Pelistä tulee englanninkielinen. Mielestäni englanti taipuu paremmin kuin suomi ja englantia käyttämällä valmiin tuotoksen saa jakoon suuremalle yleisölle. Mutta. Voisi aloitella kirjoittamaan maailmaa tänne. Aloitetaan siitä mistä maailma koostuu.
Maailma koostuu neljästä tasosta, joista yksi on keinotekoinen.
Fyysinen maailma, johon kuuluu kaikki olemassa olevat planeetat, avaruus niiden välillä etc.
Void, tyhjyys joka ympäröi fyysistä maailmaa ja toimii muurina Gardenin ja fyysisen maailman välillä.
Garden, suunnaton energian verkko joka on kaikkialla. Gardenissa sijaitsee kaikkien koskaan eläneiden olentojen kollektiivinen muisti, elinvoima(sielu?) ja tahto. Gardenissa elää myös suunnattoman mahtava Yalora-niminen olento (joka on hyvin tärkeä maailman kannalta)
Gardenin ja fyysisen maailman välillä on kahdeksan tietä (Path) joiden kontrollointi mahdollistaa sitten siihen magiaan.
Lisäksi on Wire (Web, infinite resources), ihmisten luoma virtuaalitodellisuus joka sijaitsee Voidissa. Se on rakennettu näiden kahdeksan Pathin varaan kuin hämähäkinverkko ja Wire saa virtansa myös näistä.

Sitten voisi laittaa tuota maailmaa pähkinänkuoreen aloittaen historiasta.
Kun ihmiskunta oli keskiajalla niin tähdissä sodittiin. Kaksi rotua, Yaloraat ja Varnit kävivät hyvin pitkää sotaa Frozeneiksi kutsuttua jääkansaa vastaan. Frozenit voitettiin kun Yalorat tekivät rituaalin joka tappoi jokaisen Yalora-kansan edustajan ja muutti heidät yhdeksi ainoaksi suunnattoman mahtavaksi olennoksi. Rituaali vapautti suunnattoman määrän energiaa joka kanavoitiin aseeksi jolla paukautettiin Frozeneiden kotiplaneettaa palasiksi. Frozenit selvisivät tästä lähettämällä kolme rotunsa edustajaa avaruuteen meteoriitin mukana. n. 1000 vuotta myöhemmin sama meteoriitti tömähtää Maapallolle vapauttaen Frozenit ikijäästään. Frozenit lisääntyvät ja hyökkäävät ihmisten kimppuun. Miljardit kuolevat sodassa. Ihmiskunta piiloutuu raunioihin ja odottavat kuolemaa. Yalora löytää Frozenit maasta ja päättää yrittää pelastaa kuoleva ihmiskunta. Se lähettää Varnit ihmisten avuksi ja heidän avullaan Frozenit onnistutaan ajamaan navoille. Sivilisaatiota aletaan rakentamaan uudestaan. Frozenit yrittävät kaataa tuota uutta sivilisaatiota siinä onnistumatta kunnes ihmiset tekevät sen heidän puolestaan. Sota Varnien ja ihmisten välillä kaataa valtioita ja antavat Frozeneille mahdollisuuden omaan hyökkäykseensä. Frozenit tappavat monia äkkirynnäköllä ja Yalora pakottaa ihmiset ja Varnit rauhaan yhteistä vihollista vastaan jälleen kerran.
Frost sijoittuu aikaan jolloin ihmis-Varn liittouma on häviämässä sodan. Henget myydään kalliisti ja yhden sankarin ilmestyminen saattaa muuttaa koko sodan kulun.
Maailman kuva antaa suuret mahdollisuudet taisteluun, raunioiden tutkimiseen, politiikkaan ja vakoiluun. Eli kaikkeen mitä tosiropeltaja tarvitsee.

Lisätäänpäs tänne nyt lisää tavaraa kun saa noita muistiinpanoja selvennettyä.

Eli ns. Rotuja on viisi kappaletta pelaajien käytössä. Neljä niistä on ihmiskansoja (jotka erotellaan miten ko. ihmiset selvisivät jääkauden tulosta ja Frozeneiden hyökkäämisestä)

VARN - ainut alienrotu pelattavissa. Hyvin isoja, vahvoja, kestäviä jne.
ulkonäkö ei aivan vielä selvillä mutta tuliperäisistä olennoista on kyse. Lisäksi Varneilla on hyvin tiukka kunniakäsitys jota ei ole rikkominen (tyyliin samurait, l5ärrän pelaajille tuttuja)

CITIZEN - Ihmiskansa joka selviytynyt kaupunkien raunioissa. Vikkelä kieli ja mieli, jaloista nyt puhumattakaan.

DENIZEN - Selviytyjiä arktiselta tundralta. Lihakset ja refleksit kehittynyt vihamielisessä ilmapiirissä selviytymisen takia.

ENTOMBED - ihmisiä, jotka pakenivat TOMBeihin (suuria maanalaisia komplekseja jotka rakennettiin n. 2100 AD ydinsodan varalle) ja tällaisessa tilanteessahan tuollaisiin aina laitetaan ne viisaimmat ja rikkaimmat.

ENLIGHTENED - Yaloran valittuja opetuslapsia. Yaloran kadonneiden tietojen ja taitojen haltioita.

Ja perussysteemi tulee toimimaan näin:
Kaikki heitot tullaan heittämään yhdellä D12:lla.
Laske skill + attribute yhteen ja jos saat D12:lla saman verran tai vähemmän kuin tuo yhteenlaskettu tulos niin onnistut siinä mitä ikinä oletkaan tekemässä. Lisäksi nopan tulos kertoo kuinka hyvin onnistut. 1 on automaattinen onnistuminen (vaikka heittoon tulisikin niin kovat miinukset että muuten mokaisi) ja 12 on automaattinen moka. Lisäksi 1 ja 12 antavat triggerin (niitä kutsutaan noin vain siksi etten parempaakaan nimitystä ole keksinyt) 1 antaa triggerin omaksi 12 vastustajan eduksi. Tällaista Triggeriä voi käyttää monella tavalla. Pääasiallisesti niitä voi käyttää ottamalla uuden yrityksen (esim. taistelussa uuteen osumaheittoon, tai uhkapeleissä bluffiin ja huijaamiseen) Triggereillä siis voi parannella aikaisempaa heittotulosta.

Esimerkki perustaitoheitosta: Yrität ampua vihaista sutta. Sinulla on ampumistaito 3 ja Perception 3. Yhteenlaskettu tulos on 6. Heität d12. Saat tulokseksi 5. Osut! ja osumaheiton tulos on 5.

Ja tuota tulosta käytetään monessakin asiassa. Esim. vahinko. Aseet tekevät yhden nipun vahinkoa mikä kerrotaan suoraan osumaheittosi tuloksella. Esim. pistooli tekee 6vahinkoa. Ylläolevassa esimerkissä pistoolia käyttäessäsi olisit tehnyt 30 pistettä vahinkoa (koska 6*5=30)
Frost is coming...
Frozen
 
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 10:53 pm


Paluu Projektihautomo

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron