Hybridiveltajan kuolema

Tältä alueelta löydät avun pelimaailmasi, larppisi tai muun projektisi suunnitteluun. Kysy tarkkoja kysymyksiä, odota selkeitä vastauksia.

Hybridiveltajan kuolema

ViestiKirjoittaja ithelog » Ma Tammi 18, 2010 9:57 pm

Minulla on melkein valmis seikkailu työnimeltä Hybridivaeltajan kuolema, mutta seikkailusta puuttuu yksi oleellinen idea, nimittäin murhaajan motiivi.

Murhaaja on valmis tekemään murhan. Uhri luottaa murhaajaan täysin. Uhri on saanut selville jotakin mitä haluaa etsivätoimiston tutkivan, mutta ei osaa epäillä murhaajaa. Uhri on itse yrittänyt tutkia asiaa, mutta ei yksin pääse pidemmälle. Murhan lisäksi murhaaja on tarvittaessa valmis lavastamaan itselleen toisen motiivin, jotta oikea motiivi ei paljastuisi. Sekä murhaaja, että uhri ovat miehiä ja tuntevat toisensa. Uhri on menestyvä, todennäköisesti myös murhaaja. He ovat todennäköisesti työtovereita tai muuten päivittäin tekemisissä keskenään.

Mikä voisi olla sellainen murhan motiivi, jossa motiivin paljastuminen on murhaajalle suurempi uhka kuin mahdollinen kuolemantuomio?

Genre on jotain välimaastosta kybepunk, scifi, draama, dystopia, inhorealismi.
31.03.2010 alkaen 7DS projekti on tauolla. Keskityn uuteen työhön ja vapaa-aika kuluu siihen liittyvään opiskeluun.
ithelog

Re: Hybridiveltajan kuolema

ViestiKirjoittaja V » Ma Tammi 18, 2010 10:32 pm

Rakkaus
V

ViestiKirjoittaja Tanan » Ma Tammi 18, 2010 10:48 pm

Suojellakseen toista
- Murhaaja teki murhan suojellakseen rakastaan/isänmaataan/salaliittoa/jne. Homma menee pilalle, jos motiivi tulee ilmi.
- Joku taho on uhannut tappaa murhaajan perheen, jos oikea motiivi tulee ilmi.

Suojellakseen itseänsä
- Murhan motiivi vaikuttaa rangaistukseen: Murhan oikeasta motiivista saisi hirvittävän kidutuskuoleman, valehtemalla saa myrkkypiikin.
- Murhan oikea syy on niin naurettava, että murhaaja menettäisi kasvonsa jos se tulisi ilmi.

Mustamaalatakseen vihollisensa
- Murhaaja haluaa tuhota henkilön X maineen väittämällä, että murha johtui tämän seksuaalisesta ahdistelusta/kiristyksestä/väkivallasta.
- Murhaaja tietää, että murhajuttu pääsee lööppeihin valemotiivilla. Hän aikoo käyttää jutun julkisuutta omien poliittisten tarkoistusperiensä ajamiseksi.
Ihminen ei ole vapaa ennen kuin viimeinenkin kuningas on kuristettu viimeisen papin sisälmyksiin. -- Denis Diderot, 1751
Tanan

ViestiKirjoittaja Nuurori » Ma Tammi 18, 2010 11:09 pm

Murhaajan laittomasti rakastama nainen odottaa murhaajalle laitonta lasta. Sekä murhaaja että uhri työskentelevät poliiseina, jahdaten seksuaalirikollisia. Uhrin naishakemus on vastikään hyväksytty, ja juuri kyseinen Nainen on myönnetty Uhrille. Uhri ei vielä tiedä, että nainen on raskaana, mutta epäilee tätä laittomasta suhteesta. Tapauksen arkaluontoisuudesta johtuen Uhri kääntyy kovamaineisen ongelmanratkaisutoimiston puoleen.
Jos se maistuu paskalta, se ei ole suklaata. Space-jerusalem.com
Nuurori

ViestiKirjoittaja Navdi » Ti Tammi 19, 2010 12:12 am

Raha.

Nainen.

Molemmat.
"To the last, I will grapple with thee... from Hell's heart, I stab at thee! For hate's sake, I spit my last breath at thee!" -Khan (quoting Melville)
Navdi

ViestiKirjoittaja Julle » Ti Tammi 19, 2010 5:27 am

Itse hakisin vastausta maailmasta, josko siellä olisi joku spesifisempi juttu mihin sitoa kuin yleispelimaailmallinen vastaus. Tuo Nuurorin ajatus on siltä linjalta (tuntematta maailmaa itse).
Vaihtoehtoelämiä vuodesta 1988
Julle

ViestiKirjoittaja ithelog » Ti Tammi 19, 2010 12:19 pm

Kiitoksia ideoista.

Tanan kirjoitti:Suojellakseen toista
- Murhaaja teki murhan suojellakseen rakastaan/isänmaataan/salaliittoa/jne. Homma menee pilalle, jos motiivi tulee ilmi.

Julle kirjoitti:Itse hakisin vastausta maailmasta, josko siellä olisi joku spesifisempi juttu mihin sitoa kuin yleispelimaailmallinen vastaus. Tuo Nuurorin ajatus on siltä linjalta (tuntematta maailmaa itse).

Näistä kahdesta kommentista sain ehkä tarvitsemani idean seikkailun viimeistelyyn. Tananin idea täsmentää aika hyvin sen mitä motiivi on ja Jullen kommentti kiteytti minulle aika hyvin sen miten saan motiivin toimimaan. Nyt sitten mietin vain historian sille mistä motiivi on peräsin ja homma on aika lailla purkissa.
31.03.2010 alkaen 7DS projekti on tauolla. Keskityn uuteen työhön ja vapaa-aika kuluu siihen liittyvään opiskeluun.
ithelog

Paluu Projektihautomo