Descent:Journeys in the dark- Lautapeli

Monipuolisesti keskustelua kortti-, lauta-, miniatyyri- ja seurapeleistä.

Descent:Journeys in the dark- Lautapeli

ViestiKirjoittaja caramon » La Maalis 28, 2009 6:37 pm

Pitäisi hankkia uusia lautapeli iltojen iloksi ja olen tätä Descentiä katsellut.
Nyt haluaisin hieman kuulla kokemuksia itse pelistä ja sen pelaamisesta, onko se ostamisen arvoinen?
Tiimityöskentelystä taitaa olla kyse?
Eli kaikki plussat ja miinukset.
Terän on käytävä tulessa, muuten se murtuu.
caramon

Re: Descent:Journeys in the dark- Lautapeli

ViestiKirjoittaja Jakubias » Su Huhti 12, 2009 8:37 pm

Tulin, näin, petyin.
En pitkää arvostelua lähde vetämään mutta kerrottakoot että peli oli todella hidastempoista nyhjäystä. Ulkoapäin figuureineen hintansa "arvoinen" mutta hyllyn perukoille on jäänyt, useammin meidän porukan kesken on tartuttu ihan D&D kirjoihin mitä tulee dungeon delvingiin. Kokeile ennemmin jossain ennen kuin tuhlaat rahasi kalliiseen laatikkoon.
Jakubias
Arveluttava Alkemisti

ViestiKirjoittaja jlaakso » Ke Loka 14, 2009 8:24 pm

Mä kyllä tykkään. Haasteen aste on aika lailla sopiva ja meininki on kiva yhdistelmä co-op raidaamista ja old school D&D:tä. Lisäosatkin ovat harkinnassa. Peliin uppoaa kyllä melko lailla aikaa ja säännöt mahdollistavat välillä turhaa kikkailua, kuten pikateleporttailua kaupungin kautta eri puolille luolastoa saman kierroksen aikana. D&D:n verrattuna kuitenkin suoraviivainen peli helpoilla säännöillä, josta saan paljon samoja kiksejä kuin Deddun pelaamisesta.
jlaakso

ViestiKirjoittaja arzi » To Loka 15, 2009 11:17 am

Me pelattiin tätä aikoinana työporukalla ihan kampanjamuodossa (en muista minkä/mitkä lisäosat se vaati tosin), ja oli ihan kivaa, varsinkin alun jälkeen kun hahmot eivät enää olleet ihan niin heittopusseja ja alkoi osata asennoitua siihen että kyseessä on kuitenkin pohjimmiltaan lautapeli ja "pelinjohtaja" pelaa muita vastaan miten parhaiten kykenee.

Miinuksina se että vie aikaa ja tilaa ainakin. Ei myöskään tuntunut aina ihan reilulta, mutta johtui ehkä osittain siitä että kampanjan takia oli vaikea pelilä ennen pelaamattomana käsittää kokonaiskuvaa.

Säännöt toimi mun mielestä varsin hyvin, inspiraatiota oli selkeästi haettu paljon tietokonepelien puolelta (Diablo tuli usein mieleen).
I put the hot in Azathoth
Agricola Jugend
http://www.dicework.com
arzi
Admin

ViestiKirjoittaja Kuusikeiju » Pe Loka 30, 2009 3:53 pm

En tykännyt. Todella komeat figuurit, hienot laudat, mutta jotenkin kauhean vahva taktinen ote ja kauhean kilpailuhenkinen meininki. Eläytyminen loistaa poissaolollaan, kun majataloon ja kauppaan kuljetaan teleporttien kautta. Ehkä olen vain vanha pieru, mutta pelaan mieluummin lautaversiota HeroQuestista tai Roborallya.
Kansallisella mytologialla tusinafantasiaa vastaan: http://www.roudanmaa.tk/
Kuusikeiju

ViestiKirjoittaja jlaakso » La Loka 31, 2009 12:26 am

Kuusikeiju kirjoitti:En tykännyt. Todella komeat figuurit, hienot laudat, mutta jotenkin kauhean vahva taktinen ote ja kauhean kilpailuhenkinen meininki. Eläytyminen loistaa poissaolollaan, kun majataloon ja kauppaan kuljetaan teleporttien kautta.

Näin kyllä, toi teleporttikikkailu menee vähän överiksi välillä. Tarkka liikkeiden ennalta laskeminen vaatii sekin tiettyä asennoitumista peliin (haastavana lautapelinä). Nyt kun olen pelannut Space Hulkia viime aikoina, Descentiinkin kaipaisi suoraviivaisempia sääntöjä. Silti puhuttiin duuniporukassa että voisi harkita lisäosia ja kampanjasääntöjä, kunhan ollaan kahlattu kaikki perus-skenut läpi.
jlaakso

Paluu Strategiapelit ja -pelaaminen