Kaaottiset ja ongelmalliset pelaajat (FARP)

Keskustelua kaikenlaisista roolipeleistä, larpeista, pelituotteista, roolipelikulttuurista ja yleisistä roolipelaamista koskevista aiheista.

Kaaottiset ja ongelmalliset pelaajat (FARP)

ViestiKirjoittaja Nuti » To Joulu 10, 2009 11:51 pm

Hei!

Itsekkäästi ehkä ajateltu ja tehty, mutta alun perin ilmaannuin näille foorumeille nimenomaan esittämään juuri tämän kysymyksen. Tämä kysymys on vaivannut minua jo hyvän aikaa, ja haluaisin puhua tästä kokeneempien ihmisten kanssa. Yritin katsoa vastaavia aiheita löytämättä niitä, enkä oikein uskonut, että tämä istuu tuohon "Pelinpitäjän valta-asema ja sen väärinkäyttö"-topiciinkaan... aloitin siis uuden.

Asiaan.

Olen pienessä vapaahkomuotoisessa Naruto-foorumiroolipelipiirissä (FARP) modetaattorina. Ei, älkää nyt saako allergiakohtausta Narutosta, tämä peli on oikeasti tosi mukava ja kiva! Asiaan: Foorumillamme pyörii eräs käyttäjä, joka on muuten kyllä oikein hyvä ja taidokas ropettaja ja hän noudattelee kiltisti sääntöjä, mutta asiassa on eräs mutta: Hän tekee miltei aina hahmoistaan todella kaaottisia ja masentuneita. Miltei aina hän laukoo katastrofeja eri puolilla pelimaailmaa, tosin keskittyen pääasiassa pelin vilkkaimpaan kaupunkiin eli Konohaan. Asia ei haittaisi, jos kaaoksia olisi vain silloin tällöin (piristävät peliä), mutta kun niitä alkaa olla lähes koko ajan niin sappi alkaa keittää... Asia on vähän kuin joko maustaisi keiton suolalla tai sitten kippaisi koko pussin suolaa keittoon. Ja kun Konohassa muutenkin on kaaosta miltei koko ajan, kiitos monet muutkin samaan innostuneet pelaajat.

En kuitenkaan voi suoraan sanoa hänelle, että jätä ne sekopäiset sarjamurhaajatytöt jo rauhaan, koska mitä olen mesessä kuullut, pelaaja on elämässään varsin masentunut ja muuta. En löpörtele niistä asioista tässä. Analysoin, että hän siis purkaa tunteitaan peliin, ja hän on itsekin myöntänyt tekevänsä sitä. Olen yrittänyt rauhallisesti selittää hänelle, että hän voisi vaikka jutella MLL:n auttavaan puhelimeen tai jotain purkaakseen oloaan, mutta en tiedä, onko sillä ollut vaikutusta... Iältään pelaaja on luultavasti noin viisitoistavuotias. Lady on tehnyt kyllä joitain iloisempiakin hahmoja mutta on jättänyt pian niiden pelaamisen taakseen. Pari kanssamodeani on jopa analysoinut, ettei pelaaja edes osaa tai halua pelata muunlaisia hahmoja kuin itsetuhoisia ja melko mielenvikaisia teinityttöjä.

Pelissämme saa itse luoda hahmoja, mutta ennen kuin niitä saa ottaa käyttöön, vähintään kahden modetaattorin on hyväksyttävä hahmo. Tämän pelaajan hahmot ovat sellaisia ns. "näyttää hyvältä paperilta mutta räjähtää käytännössä"-tyyppejä. Toki hän aina mainitsee hahmojen sekopäisyydestä tai masennuksesta, mutta silti... ehkä me modetaattorit olemme vain liian lepsuja. Ehkä. En tiedä.

Asia on kuitenkin niin, että jo melko moni käyttäjä (tai ainakin melko moni mode) on kypsynyt siihen, että pelaaja laukoo koko ajan kaaoksia pelissä eikä edes pyri parantamaan hahmojensa oloja. Ymmärrän, jos joku sattuu pitämään tietynlaisista hahmosta, mutta puoli tusinaa traagista ja mielenvikaista teinityttöä alkaa mennä jo yli. (Keskimäärin foorumin pelaajilla on noin 4-6 hahmoa, tosin tämä on hyvin karkea arvio, ja pelaajia on pika-arviolta viitisentoista.)

Välillä minusta jopa tuntuu, että tämä kyseinen pelaaja tahtoo nimenomaan koetella juuri minun kärsivällisyyttäni... Olen jutellut hänen kanssaan paljon mesessä ja puhunut hänelle, kun hän mainitsi IRL-ongelmistaan. Olen neuvonut häntä puhumaan aikuisille ja sellaista... En tiedä. Joka tapauksessa, pelaaja kuitenkin laatii hahmoja usein kiusaamaan konohalaisia (jollaisia monet minun hahmoni ovat) ja etenkin klaania, jossa moni pelaamani hahmo on. Olenpa kerran pari yllättänyt hänen hahmonsa etsimässä juuri minun hahmojani. Asia on aika ristiriitainen: ehkä pelaaja tahtoo yksinkertaisesti pelata kanssani, ehkä hän kokeilee pelitaitojani, ehkä hän haluaa tahallaan aiheuttaa kaaosta hahmojeni kotiseudulle. Kuka tietää. Olen kyllä pelannut mukaviakin pelejä hänen kanssaan, mutta ne ovat niin usein vääntyneet kaaoksiksi...

Mutta mittani alkaa olla täynnä, ja vaaka keikkuu uhkaavasti. Mitä kummaa minun pitäisi tehdä tämän pelaajan kanssa? En tahtoisi suututtaa ja karkottaa tätä, koska foorumi on muutenkin aika pieni... Ehkä kyse saattaa olla myös yliherkkyydestäni kaaoksia kohtaan, pidän lähinnä rauhallisista peleistä... mutta se määrä kaaosta on liikaa useimmille!

Pyydän siis näkemyksiänne asiasta, arvon sempait.
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Nuti

Re: Kaaottiset ja ongelmalliset pelaajat (FARP)

ViestiKirjoittaja Burgeri » Pe Joulu 11, 2009 12:18 am

Pöytäropessa olisin keskustellut asiasta sekä pelaajan että muiden pelaajien kanssa, antanut armon käydä oikeudesta muutaman kerran ja sitten lopulta pudottanut hänet peliryhmästä. Tuntuu siltä että sinä olet tehnyt kaiken saman tuota viimeistä vaihetta lukuunottamatta. En tiedä millainen pelisopimus foorumipeleissä on mutta jos hahmon toiminta konkreettisesti ja pitkäaikaisesti haittaa muiden pelaamista niin heilauttaisin saapasta. Pehmeämpi vaihtoehto olisi ehkä yrittää eristää tai rajata pelaajan vaikutus jollekin alueelle tai johonkin tiettyyn viiteryhmään, en tiedä miten tällaiset foorumiropeissa toimivat.
@samposm myöntää Burger2ille kunniamatemaatikon arvon
Burgeri

ViestiKirjoittaja Nuti » Pe Joulu 11, 2009 12:29 am

Tuota eristämistä on onneksi jo vähän tehty tuolla meitin ropessa, siis käännyttää hahmoja esimerkiksi rauhallisimmille seuduille umpiruuhkaisen Konohan sijasta. Modekollegani esimerkiksi käännytti esimerkillisesti tässä jokin aika sitten erään neiti X:n roolipelihahmon pois Konohasta vedoten siihen, että juuriensa vuoksi tämä hahmo joutuisi todennäköisesti pahaan pinteeseen Konohassa. No, hahmo meni sitten avomerellä olevalle laivalle mellastamaan...

Muutenkin tämä sama kollegani yhdessä muun modejengin kanssa on aikeissa yrittää saada pelaajan hahmoa rauhoittumaan mm. aikomalla sijoittaa tämän johonkin järkevämmistä hahmoista koostuvaan tiimiin ("Jollei muuten niin loppujengi lyö kalikalla [hahmolta] vintin pimeäksi ja raahaa sivuun jos alkaa liikaa riehua") ja niin edespäin. Muutostyö on alkanut vastikään ja etenee hitaasti ja toivon mukaan varmasti. Olemme myös neiti X:n uusien hahmojen kohdalla yrittäneet karsia kaikkein sekopäisimpiä piirteitä ja rajata tekniikoiden vahvuuksia. Ehkä voisi ottaa myös ottaa sitä skaalaa, että vetoaisi neiti X:n seuraavan "ongelmahahmon" kanssa siihen, että "hei, sulla on jo puoli tusinaa noita, eikö riitä?"

En ole oikeastaan missään kohtaa sanonut suoraan pelaajalle, että hei nyt rajaa niiden hahmojen kanssa. En ole pystynyt. En halua loukata pelaajaa... Mutta kai se pitäisi sanoa, jotta pelaaja tiedostaisi tilanteen eikä asia menisi modejen väliseksi kyräilyksi...

Pelijohtajan ei kai pitäisi olla lepsu... mutta virheistä oppinee?
- Leonardo da Vinci
Nuti

ViestiKirjoittaja Rautarotta » Pe Joulu 11, 2009 1:47 am

Nuti kirjoitti:Muutenkin tämä sama kollegani yhdessä muun modejengin kanssa on aikeissa yrittää saada pelaajan hahmoa rauhoittumaan mm. aikomalla sijoittaa tämän johonkin järkevämmistä hahmoista koostuvaan tiimiin ("Jollei muuten niin loppujengi lyö kalikalla [hahmolta] vintin pimeäksi ja raahaa sivuun jos alkaa liikaa riehua") ja niin edespäin. Muutostyö on alkanut vastikään ja etenee hitaasti ja toivon mukaan varmasti. Olemme myös neiti X:n uusien hahmojen kohdalla yrittäneet karsia kaikkein sekopäisimpiä piirteitä ja rajata tekniikoiden vahvuuksia.

Hmm, kieltämättä en ole mikään viestinnän ammattilainen tai tiedä yhtään mitään siitä miten teinityttöjen kanssa kommunikoidaan, mutta tuollainen passiivisaggressiivisempi ongelmapelaajan hahmojen toiminnan rajoittaminen voi olla turhan lyhyen tähtäimen ratkaisu. Pelaajasta voi tuntua että ilkeyttänne kiusaatte häntä kun estätte häntä toteuttamasta itseään taimitälie. Meillä on pöytäpeleissä aikanaan esiintynyt myös tätä "kolkataan kaverin hahmo jos se alkaa taas rikkomaan peliä" -tilanteita ja teinivuosina jälki voi käydä rumaksi :)

Mä en osaa kyllä parempaa ratkaisua ehdottaa asiasta puhuminen ihan suoraan ongelmapelaajan kanssa (vai oliko sitä jo kokeiltu?). Ei kuulosta siltä että hän häiriköi peliä ihan pelkkää vittumaisuuttaan, joten TEORIASSA hänet voi saada ottamaan muut huomioon ja muuttamaan pelityyliään. Mäkään en mielelläni turvautuisi saapasratkaisuun, mutta jos pelityyli oikeasti vie ilon muilta eikä siihen saa muutosta niin sekin vaihtoehto on olemassa...
-Do you ever get the feeling that the universe is a vast impersonal emptiness that exists only to hurt you?
-Sure. That's how we know the DM is doing his job.
Rautarotta

ViestiKirjoittaja Iso Vihree » Pe Joulu 11, 2009 8:42 am

Ei myöskään ole mahdotonta, että teinipelaaja yksinkertaisesti kokeilee rajojaan. Silloin häröily yleensä jatkuu, kunnes rajat laitetaan. Jos et jaksa ryhtyä turvalliseksi aikuiseksi, annat pelaajalle kenkää, mutta minusta parempi vaihtoehto on laittaa ne rajat ilman, että sulkee häntä ulos sosiaalisesta yhteisöstä, joka on hänelle merkityksellinen.

Modeina teillä on käytössänne hyvä valikoima keinoja, joilla voitte piirtää rajat. Ei se tyttö siitä rikki mene, kunhan kerrotte selvästi, miksi toimitte niin kuin toimitte, kohtelette häntä reilusti ja tarjoatte hänelle mahdollisuuden perääntyä kasvojaan menettämättä. Pelkkä järkipuhe tuskin toimiii, vaan oleellista on nimen omaan se, että olette valmiit käyttämään sanktioita. Kyse on kasvatustilanteesta ja kasvattajan pitää joskus olla tiukka.

Tällainen varavanhemmaksi ryhtyminen voi tuntua epäluontevalta, jos ei sitä ole joutunut koskaan tekemään. Rajojen asettaminen on kuitenkin ihan normaalia puuhaa kaikille, jotka touhuavat nuorten kanssa. 90 % ajasta teini käyttäytyy fiksusti kuin aikuinen mutta aina välillä esiin tulee se, että osa hänestä on vielä lasta. Se ei ole teinissä vika vaan ominaisuus.
Iso Vihree

ViestiKirjoittaja Nuti » Pe Joulu 11, 2009 9:41 am

Suuresti kiitoksia valaisevista mielipiteistä!

Taidanpa kokeilla seuraavaksi tuota suoraa puhumista. Luultavasti olen vetkutellut liian kauan sen vaiheen kanssa... olen sen verran arka ja hellämielinen ihminen, etten ikinä tykkää loukata (lainausmerkeillä tai ilman) muita ihmisiä (paitsi jos näyttää siltä, että minulle kettuillaan tahallaan). Vahvuuteni modena on lähinnä siitä, että saan yleensä rauhantahtoisesti selvitettyä riitatilanteita käyttäjien välillä (siitä syystä olen saanut eräässä vaiheessa arvonimen Diplomaatti), mutta varsinainen kuri on sitten asia erikseen... ^^'

No jaa. Aika ottaa itseään niskasta kiinni. Pitää vain miettiä, miten sanoo asian selvästi mutta pelaajaa loukkaamatta...

Suurkiitos auttavista kommenteista!

EDIT:
Rautarotta kirjoitti:
Nuti kirjoitti:Muutenkin tämä sama kollegani yhdessä muun modejengin kanssa on aikeissa yrittää saada pelaajan hahmoa rauhoittumaan mm. aikomalla sijoittaa tämän johonkin järkevämmistä hahmoista koostuvaan tiimiin ("Jollei muuten niin loppujengi lyö kalikalla [hahmolta] vintin pimeäksi ja raahaa sivuun jos alkaa liikaa riehua") ja niin edespäin. --

Hmm, kieltämättä en ole mikään viestinnän ammattilainen tai tiedä yhtään mitään siitä miten teinityttöjen kanssa kommunikoidaan, mutta tuollainen passiivisaggressiivisempi ongelmapelaajan hahmojen toiminnan rajoittaminen voi olla turhan lyhyen tähtäimen ratkaisu. Pelaajasta voi tuntua että ilkeyttänne kiusaatte häntä kun estätte häntä toteuttamasta itseään taimitälie. Meillä on pöytäpeleissä aikanaan esiintynyt myös tätä "kolkataan kaverin hahmo jos se alkaa taas rikkomaan peliä" -tilanteita ja teinivuosina jälki voi käydä rumaksi :) --

Kollegani ilmaisi tuon ajatuksen lähinnä viimeisenä keinona ja pahimman estäjänä, ei tiimin itsetarkoituksena. Kollega korosti sitä, että tiimin päätarkoitus olisi se, että pelaajan hahmo saisi jotain sosiaalista elämää eikä joutuisi angstaamaan vain yksinäisyydessä. Itse asiassa pelaaja on monen hahmon hahmoesittelyssä sanonut, että ao. hahmot haluaisivat jonkun johon luottaa.
- Leonardo da Vinci
Nuti

ViestiKirjoittaja Taustavoima » Pe Joulu 11, 2009 11:10 am

Nuti kirjoitti:Taidanpa kokeilla seuraavaksi tuota suoraa puhumista. Luultavasti olen vetkutellut liian kauan sen vaiheen kanssa... olen sen verran arka ja hellämielinen ihminen, etten ikinä tykkää loukata (lainausmerkeillä tai ilman) muita ihmisiä (paitsi jos näyttää siltä, että minulle kettuillaan tahallaan). Vahvuuteni modena on lähinnä siitä, että saan yleensä rauhantahtoisesti selvitettyä riitatilanteita käyttäjien välillä (siitä syystä olen saanut eräässä vaiheessa arvonimen Diplomaatti), mutta varsinainen kuri on sitten asia erikseen...
Juu, ymmärrän tämän oikein hyvin. Minäkin olen aina pulassa, jos pitäisi oikeasti sanoa suoraan, että pelikaverin käytös on häiritsevää ja sen täytyy loppua. Mutta ajattele asiaa näin: rauhantahtoisena ihmisenä osaat luultavasti olla töksäyttämättä asiaa ja leimaamatta häirikköä luonnevikaiseksi idiootiksi, mikä on sekin tärkeää. Yleensä pelaajat eivät käyttäydy huonosti ilkeyttään vaan ymmärtämättömyyttään, ja parhaassa tapauksessa he ovat lopulta kiitollisia siitä, että joku palautti heidät maan pinnalle. Tsemppiä!
Blogini aiheita ovat kirjoittaminen ja kirjallisuus.
Taustavoima
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Kuusikeiju » Pe Joulu 11, 2009 2:29 pm

Tuleepahan mieleen vielä semmoinenkin näkökulma, että ehkä roolipelaaminen voi joillakin todella toimia toimivana terapiamuotona. Se, että samalla muiden peli menee reisille on tietty surkeaa, mutta tuollekin asialle voi yrittää tehdä jotakin.

Eli puhumisen (ainakin silloin yritetään tosissaan), odottamisen (jotkut kyllästyvät lopulta aikaansaamaansa kaaokseen, oppivat ja rauhoittuvat) ja pois sulkemisen (surullista) lisäksi olisi vielä se vaihtoehto, että laittaa maailman vastaamaan itsetuhoisille ja kaaosta lietsoville teinihahmoille.

Eikä missään nimessä pelkästään siten, että riukkujan hahmon päälle istutaan tai hänen toimiaan maailmassa vain kapuloidaan, vaan myös sillä keinolle, että maailma yrittää korjata rikkinäisen. Tuoda peliin elementtejä, joilla yrittää parantaa hahmon masennusta (ei siis pelaajan). Kun prosessi ulkoistetaan hahmoon -hahmo saa ystäviä, menestystä, välittämistä, onnistumisen kokemuksia, voi tämä parhaassa tapauksessa heijastua pelaajaan siten, että pelaaja huomaa voivansa antaa hahmon muuttua. Voi olla ettei tämä toimi, mutta epäonnistuessaankin se johtaa sentään helposti ainostaan siihen, että uusi pelikerta on kuitenkin hiukan erilainen kuin aikaisemmat, eikä kaaos ja itsetuhoisuus toista itseään aivan samalla kaavalla.
Kansallisella mytologialla tusinafantasiaa vastaan: http://www.roudanmaa.tk/
Kuusikeiju

ViestiKirjoittaja petros » Pe Joulu 11, 2009 4:42 pm

En osaa varsinaisesti kontribuoida mitään alkuperäiseen kysymykseen, muutoinkuin että tavallaan ollaan tosi mahtavalla pohjalla kun dysfunktionaalinen pelaaminen on lopulta kuitenkin näin lievää. En tahdo mitenkään vähätellä kysyjän ongelmaa, ymmärrän täysin kuinka kimurantti ja kiusallinen tilanteen täytyy olla, ja kuinka paljon sen täytyy haitata pelikokemusta. Mutta siis tuo teidän FARP - meininki kuulostaa tosi kypsältä ja moniulotteiselta, ja se on jotain, joka omiini pöytiini on löytänyt tiensä vasta verrattain myöhään.

Tarjolla kun on myös tällaista. Ihan oikeesti, eikä vain näissä fiktionaalisissa tarinoissa:

http://albruno3.tripod.com/index.htm -> The Binder of Shame and Other Strangeness

No sen verran oikeaa kontribuutiota, että itse olen myös varsin haluton tarttumaan ongelmapelaamiseen suoralla kommunikaatiolla. Johtuen siitä, että vertaisryhmässä kun toimitaan, en koe omaavani tarvittavaa auktoriteettia/tarvetta ottaa pelaajia "kehityskeskusteluun". Amerikkalaistyylinen my house, my game, my word goes ei oikein sovi täkäläiseen kulttuuriin.

Yleensä diktaattorivetoisissa peleissäni pelimaailma (tai siis pelinjohtaja pelimaailman kautta) laittaa kuriin hahmon, joka sotii pelin peruspremissiä (joka on siis että pidetään kaikki hauskaa) vastaan. Vaatii herkkää korvaa ja tuntua siitä, mikä on muun ryhmän konsensus, muutoin iskee omille näpeille ja tuhoaa peli-iloa.

Samaan tapaan toimii sitten hyvän porukan ryhmäpaine (myös der Füher... erm pelinjohtajaa vasten) tyylin "mieti ny oikeesti", "älä ny viiti". Eli yleinen vinkuminen yleensä pistää peli-ilon tuhoajat kuriin varsin helposti. Kuvittelisin, että toimii hyvin vain porukoissa, joissa kaikki hyvin tuttuja keskenään, jos pelaa outojen kanssa niin voi olla vaikeampaa.
petros

ViestiKirjoittaja Nuti » La Joulu 12, 2009 12:30 pm

Kiitos kommenteista! Mietin paraikaa, millaista yksäriä ladylle heittelisin... mesessä kun ei häntä näy.

Modejen (siis meidän foorumin modejen) on ajateltu mahdollisimman varovaista lähestymistapaa, ja olemme varoneet, ettemme ns. "syrji" pelaajaa tai "hyökkää" hänen kimppuunsa. Tosin varovaisuutta on välillä vähän liikaakin esimerkiksi hahmoja päästäessä... Joka tapauksessa, käsityksemme todella on, että pelaaja käyttää peliä jonkinlaisena terapiana. Ainakin kahdella rintamalla on tehty töitä: eräs minun hahmoni pitää lujasti kiinni eräästä neiti X:n hahmosta ja yrittää auttaa tätä pääsemään eroon demonista joka piinaa tätä; aiemmin tuli mainittua myös kollegani aikomus sijoittaa pelaajan hahmoja tiimeihin saamaan seuraa ja "kuria". Olemme myös ajatelleet, että neiti X:n seuraavan uuden melttoajan kohdalle kysymme, eikö tuo määrä samanoloisia hahmoja riitä jo.

Lisäksi neiti X on ilmaissut halukkuutta pelata ainakin väliaikaisesti paria valmishahmoa, jotka ovat luonteiltaan reippaita ja hyväntahtoisia hyviksiä. Hän kuitenkin sanoi olevansa epävarma siitä, osaako hän pelata niitä. (Foorumillamme siis saa ottaa pelattavakseen myös valmiita hahmoja Naruto-sarjasta, tähän tarvitaan moden lupa kuten myös omienkin hahmojen hyväksynnässä.) Neuvoin hänelle, että jos hän ei ole hahmon pelaamisen onnistumisesta varma, hän voisi hahmotuntemustaan parataakseen lukea hahmojen esittelyitä sarjan tietosivuilta tai katsoa animejaksoja, joissa hahmo esiintyy. Näiden valmishahmojen pelaaminen tosin liittyy erääseen tapahtumaan, jossa neiti X:n pari omaakin hahmoa on... Katsotaan miten etenee!

Kommenttia edellisen ajatuksiin dysfunktionaalisesta pelaamisesta: Homma toimii, kun on riittävästi taustamaailman tuntevia modeja ja selkeät säännöt tyyliä: "Hahmo ei saa olla jumala; Tietyn tason ei voi osata yli sitä-ja-sitä määrää jutsuja; Vältetään hahmojen tekoa kyliin joissa on jo ennestään huomattavan paljon hahmoja; Valmiita hahmoja ei saa tappaa, sellainen sekoittaa perusjuonta; Toisen hahmoa ei saa tappaa tai vammauttaa vakavasti ilman vastapuolen lupaa; jne." Osasyy suitsien pysymiseen lienee se, että modejen osuus peruspelaajista on aika suuri ^^' Lisäksi moni käyttäjä tuntee toisensa jo melko hyvin ennestään.

On tietysti tullut ja mennyt pelaajia, jotka ovat olleet ongelmia (mm. piittaamattomuutta säännöistä ja siitä, että valmishahmoja pitää pelata siten kuin he ovat sarjassa), mutta useimmat heistä on saatu kuriin puhumalla ja tarpeen tullen tiketillä banaanisaarille. Pari pahinta tapausta on kyllä jouduttu poistumaan foorumilta saappaankuva ahterissaan, kun he eivät huomautuksista huolimatta suostuneet pelaamaan hahmojaan reilusti (munchasivat tahallaan taistelussa, aukoivat päätään modeille, eivät pelanneet valmishahmojaan oikein vaan riehuivat jne.)
- Leonardo da Vinci
Nuti

Paluu Roolipelit