RoleHamster kirjoitti:Hyvä ja laaja arvostelu!
Juuri tuollaisia tarvitaan pelien ostopäätöksiä varten. Itse en kyllä ollut kuullutkaan moisen pelin ilmestymisestä, mutta en toisaalta seuraakaan aktiivisesti kaupallista roolipelikenttää (koska minulla on jo kaikki mitä tarvitsen, ja jos ei ole, keksin itse).
Kirjojen perusteella maailma on ainakin aivan loistava.
harkkari kirjoitti:Itse kyseisen opuksen ostin viime ropeconista. Olin kuullut kirjasta kehuja ja muutenkin oli parhaillaan päällä melkoinen Mania sarjan romaanien kanssa. Aloin peliäkin lukemaan mutta lopetin kun parit spoilerit romaaneista tuli vastaan, esim. jonkun talentint tms. kohdalla kuvailtu sen ominaisuuksia "kuten prinssi Joffrey toisen kirjan lopussa". Kun itse ei edes tiennyt elääkö mokoma sinne asti. Ei se noin tainut tarkalleen mennä mutta kuitenkin idea selviää. Roolipelin lukeminen jäi tähän kun ajattelin palata asiaan koko romaanisarjan tähän asti julkaistujen osien jälkeen. Järkyttävän rumahan tuo kirja on, lapselliset värikoodaukset sun muut. Olin lukevinani green roninin foorumeilta että toista painosta jo suunnitteilla tai tekeillä juurikin tämän ensimmäisen järkyttävän virhemäärän takia. Errataakaan eivät viimetarkistamalla olleet vielä saaneet ulos. Potentiaalia on varmasti mutta vähän tarkkuutta kaipaisi.
petros kirjoitti:Itse kun en ole ko. kirjasarjaa lukenut ja ainoa kosketuspinta on ollut se varsin taktinen lautapeli, niin minkä tyylistä peliä tuossa maailmassa voi harrastaa? Perusfantsumättö lienee poissuljettu? Tuossa siis pelattaneen kokonaisia sukuja vai miten se oli? Etsitään esineitä ja soditaan & juonitellaan?
Mikko Leho kirjoitti:Itseäni GoT ei kuitenkaan innosta roolipelinä.

Sope kirjoitti:Tuossa pelissä häiritsi lähinnä se sama homma kuin Keskimaa-peleissäkin. Kirjasarjan henkilöhahmot on asetelman vaikuttavimmat hahmot. Keskimaassa Aragorn, Gandalf... Jään ja tulen laulussa Lannisterit, Starkit... Nuo voi aina jättää pois, mutta silloin on sama pelata jotain muuta.
Sope kirjoitti:Tuossa pelissä häiritsi lähinnä se sama homma kuin Keskimaa-peleissäkin. Kirjasarjan henkilöhahmot on asetelman vaikuttavimmat hahmot. Keskimaassa Aragorn, Gandalf... Jään ja tulen laulussa Lannisterit, Starkit... Nuo voi aina jättää pois, mutta silloin on sama pelata jotain muuta.
Jasca kirjoitti:Hirveästi himottaisi pelata esimerkiksi tapahtumia kirjojen jälkeisessa hamaassa tulevaisuudessa, jossa pelaajahahmot saisivat mahdollisuuden olla niitä Suuria Nimiä. Tämä antaisi myös hienon mahdollisuuden sille näpertelijälle sisälläni, joka tykkää maailmanluomisesta ja vastaavasta; millainen maailma olisi esimerkiksi satoja vuosia kirjojen tapahtumien jälkeen. Mikä suku istuisi Rautavaltaistuimella? Kuka hallitsisi Pohjoista? Näihin kysymyksiin pelaajat saisivat sitten "X vuotta kirjojen jälkeen" vaikuttaa... ja silloin olisi mahdollisuus pelata Starkeja, Lannistereita ja muitakin suuria sukuja.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Yahoo [Bot]